Co musí mít ty nejlepší digitální projekty? - Dobrý web

Co musí mít ty nejlepší digitální projekty?

Co všechno musí mít úspěšná mobilní řešení, e-mailingové kampaně, facebookové aplikace, digitální reklamní kampaně, microsites, firemní facebookové stránky nebo firemní weby? To definovali největší čeští odborníci na digitální marketing, kteří letos garantují hodnocení projektů v soutěži WebTop100.

Mobilní řešení

  1. Obsah – užitečnost, poutavost, relevance vzhledem k cílové skupině a komunikačním cílům
  2. Struktura a navigace – informační architektura, uspořádání a hierarchie informací, kvalita, konzistence a intuitivnost navigace
  3. Grafický design – relevance designu k cílové skupině a komunikačnímu záměru
  4. Funkcionalita – kvalita technického řešení – použité technologie, dostupnost na různých platformách, rychlost načítání obsahu při různé kvalitě připojení k síti, rychlost odezvy uživatelského rozhraní
  5. Interaktivita – míra zapojení uživatele – vkládání/vytváření obsahu, možnosti komunikace, interakce s obsahem provozovatele nebo dalších uživatelů
  6. Celkový dojem – míra motivace uživatele k opakovaným návštěvám/používání, uložení do záložek, sdílení pozitivní zkušenosti s přáteli apod.
Tomáš Čermák, Garant kategorie Mobilní řešení:

„U mobilních řešení oceňuji jednoduchý a promyšlený koncept, kvalitní a použitelný design, technické provedení a celkový užitek pro uživatele.“


E-mailingová kampaň

  1. Využití možností e-mailové komunikace – segmentace, přizpůsobení komunikace dle minulých reakcí.
  2. Byznysové a zákaznické výsledky – ROI, retence.
  3. Grafika a kódování – responzita newsletteru, bezproblémové zobrazení v různých klientech apod.
  4. Obsah – copywriting vůči cílové skupině, unikátnost obsahu.
  5. Marketingová idea, nápad.
Jan Penkala, Garant kategorie E-mailingová kampaň:

"Klíčem behaviorálního emailového marketingu je vysledovat aktuální potřebu zákazníka a tu plnit příslušnými emailovými kampaněmi a programy. Výsledky předčí vaše očekávání."


Facebook aplikace

  1. Přínos pro uživatele – do jaké míry Facebook aplikace uspokojuje potřeby uživatelů a nabízí jím možnost vytvořit přidanou hodnotu pro značku nebo jejich osobní profil. To vše příjemnou a jasnou formou.
  2. Kreativní koncept – celková myšlenka stojící za návrhem Facebook aplikace, její unikátnost a celkové využití možností Facebooku (Facebook Api / Open Graph)
  3. Grafický design  – první dojem, účelnost, konzistence, čitelnost obsahových prvků, kreativita apod.
  4. Výsledky projektu – zásadní statistiky a hodnoty, které Facebook Aplikace vytvořila: počet uživatelů v aplikaci, virálnost aplikace (poslané notifikace, sdílení a celkové šíření aplikace), využitý mediální rozpočet, doba strávená v rámci Facebook aplikace. 
Lukáš Kořínek, Garant kategorie Facebook aplikace: 

"FB aplikace mohou vaši komunikaci na sociálních sítích posunout o několik kroků dále (zvýší její zásah, získá zajímavá data, zapojí fanoušky…). Při špatném nastavení strategie a cílové skupiny však mohou poškodit, co jste pracně vybudovali. Cílem není jen získání co nejvíce nových fanoušků, ale splnění správně nastavených cílů značky."


Digitální reklamní kampaň

  1. Kreativní nápad.
  2. Provedení.
  3. Zapojeni do komunikační strategie a zajištění návštěvnosti.
Jan Suda, Garant kategorie Digitální reklamní kampaň: 

"Udělat online kampaň neznamená mít nápad. Znamená to mít skvělý nápad, co funguje, umět ho prodat, pak ho převést do reality, sednout si k jeho řízení, vymáčknout z něj maximum a vzít si z toho ponaučení."


Microsite

  1. User experience – přínos pro uživatele, přehlednost a srozumitelnost (informační architektura a texty), použitelnost, přesvědčivost.
  2. Business přínos – přínos pro klienta, naplnění primárního účelu a cílů microsite.
  3. Technické zpracování – zobrazení na mobilních zařízeních, rychlost načítání microsite, bezchybné zobrazení.
  4. Grafický design – první dojem, vizuální atraktivita, zábavnost.
Jakub Karlec, Garant kategorie Microsite: 

"V ČR vzniká mnoho inovativních microsites. Jen skoro výlučně mezi startupy, mimo korporátní sektor. Uvidíme, zda tento rok přinesl změnu."


Firemní Facebook page

  1. Aktivita uživatelů a rychlost reakce – poměr zodpovězených, rychlost zodpovězení, pozitivní/negativní komentáře, počet interakcí (like, share, comment), Interaction Rate (Likes+Shares+Comments/Number of Fans.
  2. Kvalita komunikace – volba témat komunikace, reakce na příspěvky uživatelů, využívání možností sociálního kanálu apod. 
  3. Plnění cílů – má firma nastavená nějaká kritéria komunikace? Jsou cíle nastaveny smysluplně a ambiciózně? Jak se je daří plnit?
Jan Perla, Garant kategorie Firemní stránka na sociálních sítích:

“Firmy by při správě svých Facebook stránek měli více přemýšlet nad svými cíli a těm přizpůsobovat svoji komunikaci. Není až tak důležité porážet konkurenty v počtu 


Firemní web

  1. Obsah. 
  2. User experience.
  3. Optimalizace pro mobilní zařízení.
  4. Grafika. 
  5. Bezpečnost a technické řešení. 
Jiří Sekera, Garant kategorie Firemní web – User experience:

“K dispozici je již dostatek metod, zdrojů a odborníků. Už se nelze schovávat za nepodložené subjektivní dojmy nebo krátkozraké výmluvy a přehlížet skutečné cíle webů a jejich návštěvníků.”

Martin Kalda, Garant kategorie Firemní web – Grafický design:

“Grafický design webu není o hezkém obrázku, ale hlavně o tom, jak celkový vizuální dojem naplňuje cíle zadavatele a potřeby cílové skupiny, pro kterou je web navržen.”

Martin Michálek, Garant kategorie Firemní web – Optimalizace pro mobilní zařízení:

“Mobilní zařízení rostou, desktop klesá. A dál bude. Hodnotíme hlavně  konzistenci napříč zařízeními, mobilní rozhraní a rychlost načítání.”

Michal Špaček, Garant kategorie Firemní web – Bezpečnost a technické řešení:

“Většinu zákazníků sice zatím nezajímá, jak jste zabezpečili jejich údaje, ale mě to při hodnocení zajímat bude. Vývojáři, předveďte se!”

Chcete také zpětnou vazbu pro svůj projekt?

Přihlaste se do letošního ročníku soutěže WebTop100 - Uzávěrka registrací je již 18. července.

Soutěž WebTop100

Do 13. ročníku soutěže se zaregistrovalo už přes 170 projektů. Mezi přihlášenými jsou:

ff

Pořadatelem projektu WebTop100 je Dobrý web.

Datum vydání: 10. 7. 2014

Školení: Tvorba a šíření videoobsahu

  • Víte,co video dokáže a proč o něm uvažovat? 
  • Umíte ho vytvořit a naplnit vhodným obsahem?
  • Dokážete ho umístit a získat mu diváky?

Odpověděli jste na všechny otázky kladně? Pak je pro vás Školení: Tvorba a šíření videoobsahu  zbytečné.

Přihlásit se k odběru newsletteru

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?

Autor

Luboš je ředitelem agentury Dobrý web. Je autorem knihy Budování úspěšného firemního webu a spoluautorem knihy Uživatelsky přívětivá rozhraní. Během svého působení v Dobrém webu spolupracoval v oblasti digitálního marketingu s desítkami klientů různých oborů a velikostí. Sám vytvořil několik úspěšných internetových obchodů, u kterých se několik let zároveň staral o jejich internetovou propagaci a rozvoj. Dále je Luboš předsedou Asociace UX, občanského sdružení zaměřeného na user experience.

Luboš je držitelem titulu Google Analytics Individual Qualification, který získal mezi prvními v ČR. Aktivně se zajímá i o všechny další aspekty kvalitního a obchodně úspěšného webu.

Názory k článku „Co musí mít ty nejlepší digitální projekty?“

Zatím žádné názory Přidejte svůj