Dynamické reklamy ve vyhledávání - Dobrý web

Připravujeme pro vás nový web a už brzy vás uvítáme v novém kabátě. Jak děláme a pro koho, vám odpoví naše prozatimní info stránka.

Dynamické reklamy ve vyhledávání

Dynamic Search Ads neboli dynamické reklamy ve vyhledávání nabízejí snadný způsob, jak reklamu ve vyhledávání Googlu zacílit na veškerý obsah vašeho webu, a to bez zdlouhavého vytváření kampaní a sestav klasickým způsobem. Manuální vytváření klasických reklam tím samozřejmě neodpadá - DSA je spíše vítaný doplněk a urychlení celého procesu. Skvěle se hodí pro rozsáhlejší webové stránky a e-shopy, kde pracujeme s tisíci položek, které chceme co nejrychleji kompletně pokrýt reklamou ve vyhledávání, jejíž vytváření nám zabere i několik měsíců.

Pokud se rozhodnete v rozhraní Google AdWords nastavit novou kampaň za pomoci DSA, spustíte ji jednoduše a rychle, aniž byste museli vyplnit  jediné klíčové slovo. Dynamické reklamy ve vyhledávání totiž nejsou cíleny na základě klíčových slov, ale na základě obsahu vašich webových stránek. Automaticky cílí na vyhledávaný dotaz, pokud pro něj Google shledá váš obsah relevantním. Klíčová slova a nadpis reklamy jsou pak dynamicky generována na základě obsahu vaší vstupní stránky.

 

Nadpis reklamy je tvořen kombinací vyhledávané fráze a nadpisu vstupní stránky. V praxi se tak běžně setkáváme s tím, že společnosti upravují nadpisy svých stránek speciálně z důvodu optimalizace pro DSA. Důležité je, aby byl web napsán jazykem, jakým mluví vaši zákazníci, a aby nadpisy stránek spíše než poutavé byly výstižné.

Díky tomu, že Google umožňuje dynamicky generovaným reklamám delší nadpis než těm standardním, těší se v SERPu zpravidla lepší viditelnosti. Výše zmíněná kombinace se skládá ze všech shodujících se frází zadaných do vyhledávače a z nadpisu vstupní stránky, která je pro danou reklamu nejrelevantnější.

 

To, co můžete v inzerátu ovlivnit, jsou popisné řádky a viditelná URL adresa. Pokud cílíte na celý web, měly by být texty v popisných řádcích velmi obecné, aby odpovídaly všem stránkám. Jestliže byste se ale této variantě chtěli vyhnout, je tu ještě možnost zacílit na automaticky generované kategorie nebo konkrétní stránky a texty v popisných řádcích jim přizpůsobit.

 

Nespornou výhodou, kterou DSA nabízí, je nárůst impresí. Reklamou totiž můžeme obsáhnout i vyhledávací dotazy a klíčová slova, na která by se standardní reklama z důvodu nízkého objemu vyhledávání nezobrazovala. Nemůžeme sice ovlivnit, která klíčová slova to budou, ale například u konkrétního produktu, kterému je věnována speciální stránka a jeho název je obsažen v jejím nadpisu, je velká pravděpodobnost, že pomocí DSA se zobrazovat bude.

Další vychytávkou, kterou můžete do DSA zapojit, jsou RLSA - remarketingové seznamy pro reklamy ve vyhledávání – a účinnost vašich dynamických reklam tím ještě znásobit. 

DSA v praxi:

Dynamické reklamy ve vyhledávání jsme využili například u našeho dlouhodobého klienta, společnosti Battex, která se zabývá výrobou, prodejem a repasováním baterií. DSA kampaň tvoří cca 12% tržeb z PPC kampaní v AdWords.

Neustále se nám také daří zvyšovat CTR u této kampaně, které v červnu 2016 přesáhlo 9%. CPC se nám pak pohybuje kolem 4 Kč a konverzní poměr se dlouhodobě drží mezi 3-4 %. Hlavním přínosem je, že se nám podařilo reklamu ve vyhledávání zacílit i na produkty, které by se v klasických vyhledávacích kampaních nezobrazovaly vzhledem k tomu, že se jedná o produkty dosti specifické a málo vyhledávané.

Výhody DSA v kostce:

1.    Úspora času 

Nemusíte složitě zadávat klíčová slova a vytvářet textaci pro každý produkt zvlášť.

2.    Pravidelné automatické aktualizace

Jakmile vaše stránky Google jednou zaindexuje, pravidelně je prochází při každé změně v obsahu. Na základě toho si můžete být jistí, že vaše reklamy budou vždy aktuální.

3.    Relevantní nadpisy reklam

Dynamicky generované nadpisy obsahují výrazy z vyhledávacího pole a odkazované vstupní stránky dané reklamy.

4.    Kontrola nad kampaněmi

Jakkoliv jsou reklamy generované dynamicky, rozhodně nad nimi neztrácíte kontrolu. Můžete si zvolit, zda chcete reklamy zobrazovat pro celý obsah vašeho webu, vybrané kategorie nebo konkrétní stránky. Jednoduše také můžete vyloučit klíčová slova nebo konkrétní stránky, na které reklamu nechcete zobrazovat, např. kontakty, informace o vaší společnosti, vyprodané produkty apod.

5.    Vyšší návštěvnost webu

DSA umožňují oslovit větší počet uživatelů než klasické kampaně cílené na klíčová slova. S vyšší návštěvností může ruku v ruce přijít i zvýšení tržeb.

Datum vydání: 14. 7. 2016

Školení SEO

  • Dokážete rozeznat SEO mýtus od užitečné informace?
  • Jste schopni zpracovat kvalitní analýzu klíčových slov?
  • Víte, proč je důležitá struktura webu a jak ji navrhnout?
  • Dokážete pro svůj web získat zpětné odkazy?
  • Chápete, proč nemá smysl do titulku webové stránky vkládat 10 klíčových slov?

Odpověděli jste na všechny otázky kladně? Pak je pro vás školení SEO zbytečné.

Přihlásit se k odběru newsletteru

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?

Autor

DW - nové - JSe

Jakub Sehnal

Senior PPC Specialist

Jakub má rozsáhlé zkušenosti z různých oblastí online marketingu, zejména pak s PPC reklamou, je držitelem certifikace Google AdWords a v Dobrém webu se v rámci pozice PPC Specialist stará o reklamní kampaně středně velkých klientů. Ve volném čase rád sportuje, cestuje a čte. 

Názory k článku „Dynamické reklamy ve vyhledávání“

Zatím žádné názory Přidejte svůj