Blog – Google Analytics - Dobrý web

Blog – Google Analytics

  • Novinky od Googlu: moderní analytika pro všechny!

    Dle vyjádření Babaka Pahlavana, vedoucího datových produktů ve společnosti Google, spuštění všech novinek reflektuje současnou situaci na trhu: Pokud dnes něco spojuje malé a velké společnosti, pak je to výzva, před kterou stojí, tedy neustále rostoucí očekávání ze strany zákazníků. 

    11. 10. 2016 Radek Mikulka Žádné názory
  • Dvěma úhly pohledu: hodnocení právě uplynulého běhu projektu DigiAka

    Digitální agentura Dobrý web a Asociace komunikačních agentur (AKA), zastoupená svou sekcí Digitální agentury otevírají již třetí běh vzdělávacího projektu Akademie digitálního marketingu DigiAka. Při této příležitosti jsme vyzpovídali úspěšnou absolventku druhého běhu, Evu Zehnálkovou, společně s Evou Sommerovou, marketingovou manažerkou společnosti Channel Crossings, jenž na projektu participovala jakožto potenciální zadavatel kampaní.

    8. 2. 2016 Petra Pangrácová Žádné názory
  • Práce s daty je pro marketing výzvou

    Devadesát procent on-line dat bylo vytvořeno v posledních dvou letech. Každou minutu proběhnou na Googlu dva miliony vyhledávání, vznikne 680 tisíc updatů profilů na Facebooku, na YouTube přibude 48 hodin nahraného videa a pokračovat bychom mohli dál a dál. K čemu se ale dá takové množství dat využít? V marketingu zejména k tomu, abychom si udělali více či méně věrný obrázek o chování našich zákazníků. Takové znalosti pak uplatníme v cílení kampaní, úpravách webů a dalších marketingových aktivitách, které nám následně vydělají peníze.

    13. 10. 2014 Zdeněk Hejnák Žádné názory
  • Rozhovor s Pavlem Jaškem: Prvních pár školení muselo být děsných

    Znám Pavla skoro pět let a v mých očích je to chytrý a hodný kluk, který někdy umí překvapit jako pěkný záškodník. Vzpomeňme například historku, kdy kolegyni schoval na obědě do kapsy kuřecí stehno. Rozhodla jsem se Pavla trochu vyzpovídat, abyste věděli, s kým můžete mít tu čest na pravidelných školeních webové analytiky v Dobrém webu.

    28. 3. 2014 Dagmar Plotěná Žádné názory
  • Webová analytika lidsky - Klub WebTop100

    3. 10. 2013 proběhl už 3. letošní klub WebTop100, tentokrát na téma "Pokročilá webová analytika a její napojení na byznys analytiku". Obsazení klubového večera bylo skutečně hvězdné. Jirka Brázda (Spoluzakladatel a hlavní analytik Optimics), Pavel Jašek (Head of Analytics, Dobrý web), Roman Appeltauer (Web Analytics Strategist, H1.cz), Honza Tichý (Ředitel společnosti, Medio Interactive) patří ke špičce české webové analytiky. Tuto vybranou společnost navíc velmi dobře doplnil odborník na “kamennou” analytiku Ota Novotný (vedoucí centra Retail Analytics, VŠE v Praze).

    31. 10. 2013 Zdeněk Hejnák Žádné názory
  • Google - Data vám už nedáme (not provided)

    Google přestal koncem září předávat informace o vyhledávacích dotazech a zavedl tzv. „bezpečné vyhledávání“. Tím ale zkomplikoval cestu k optimalizaci pro vyhledávače, tedy SEO.

    15. 10. 2013 Michal Mach 2 názory
  • 14 novinek z konference o Google Analytics

    Google svůj produkt Analytics neustále rozvíjí. V poslední době tam přibylo přes 70 novinek. Přinášíme vám výstižný přehled 14 dalších zásadních změn, které dnes představil na konferenci Google Analytics Summit 2013. 

    1. 10. 2013 Pavel Jašek 10 názorů
  • Pojeďte do Berlína na konferenci X-Change

    X-Change (10. – 12. června 2013 v Berlíně) je ta jediná správná konference pro analytiky. Proč? Protože to není klasická konference. Za dva dny neuvidíte jediný slide ani efekty z Prezi. Program se odehrává v tzv. huddles, což jsou setkání 5 – 17 lidí nad jedním konkrétním tématem. Diskuse vede huddle leader, který téma vykopává, moderuje diskusi a přihazuje do ní své zkušenosti. Pro účastníky to znamená maximální zapojení. Není čas tweetovat, vyřizovat poštu či si číst noviny. Z huddles není ani žádný záznam. Huddle leader pouze nechává posledních pět minut na shrnutí zásadních poznatků.

    18. 2. 2013 Pavel Jašek Žádné názory
  • Klávesové zkratky v Google Analytics

    Chcete urychlit svou práci v Google Analytics? Pak se neobejdete bez klávesových zkratek. Připravili jsme pro vás jejich přehled.  Pro začátek si ho můžete stáhnout, vytisknout a mít zkratky vždy při ruce. Během chvíle se je jistě naučíte a znatelně zefektivníte svou práci.

    30. 1. 2013 Pavel Jašek Žádné názory
  • Newsletter: Tipy na knihy pod stromeček

    Vánoce už klepou na dveře a vymyslet nějaký ten dárek není vůbec jednoduché. Navíc po nedávných zkušenostech s metanolovou aférou si člověk dvakrát rozmyslí, jestli bude darovat láhev něčeho tvrdšího. V Dobrém webu proto říkáme: “Ne, raději knihu!”

    Pokud tedy necháváte shánění dárku na poslední chvíli, nebo se snad chcete sami obdarovat, tak se nechte inspirovat následujícími tipy na dobré čtení z jednotlivých oblastí online marketingu.

    30. 11. 2012 Petr Pluháček Žádné názory
  • Rozšiřujeme nabídku našich školení

    Počet školení, které pro vás pravidelně pořádáme, se vyšplhal na rovných 20 (plus jeden online kurz). Těší nás, že si z našich školení odnášíte plno nových poznatků a strávený čas hodnotíte jako užitečný. Podívejte se, co jsme pro vás od léta připravili.

    23. 10. 2012 Dagmar Plotěná Žádné názory
  • Newsletter: Bude webová analytika v roce 2012 jiná?

    V tomto newsletteru se dozvíte, jaké trendy se vyrojily v oblasti webové analytiky a budete vědět, na které můžete zapomenout. Okolo nového roku se vždy objevují články, které popisují očekávané milníky oboru. Čtenář se z nich moc nedozví, jestli jde skutečně o podstatné problémy a analyzované odhady nebo autor popisuje jen svá zbožná přání. Proto se tentokrát postavím do role skeptického posuzovatele a hned s velkou nadsázkou prohlásím, že se nestane nic zásadního. Výrobci nástrojů sice přijdou s úžasnými funkcemi ve svých analytických softwarech, ale to samo o sobě nic nezmění. Firmy si budou muset udělat pořádek nejen v tom, jaká data a jakým způsobem sbírají, ale také budou muset mít jasno, jestli je efektivně využívají.

    17. 1. 2012 Pavel Jašek Žádné názory
  • Google spouští Analytics Premium

    Google dnes veřejně spouští placenou verzi Analytics určenou pro velké firmy. Nemusíte se lekat ani bát, oblíbený a velmi rozšířený nástroj Google Analytics funguje dál bezplatně. Americká korporátní klientela však může v placené verzi uvítat důležité garance, velmi pokročilé analytické funkce a dedikovanou podporu. Přečtěte si první český soupis rozdílů, funkcí a dopadů na bezplatnou verzi.

    29. 9. 2011 Pavel Jašek Žádné názory
  • Newsletter: O návratnosti investic – 1. část

    V dnešní době má spousta agentur a online marketingových specialistů plnou pusu rentability – tedy návratnosti investic. Výpočtů návratnosti investic je celá řada, ale jen málokterý z nich obsahuje všechny náklady a přínosy. Co všechno tedy do výpočtů zahrnout a jakým způsobem počítat návratnost u PPC si popíšeme na následujících řádcích. Návratnosti SEO a úprav webu se budu věnovat v dalších dílech seriálu "O návratnosti investic".

    20. 9. 2011 Aleš Fodor 7 názorů
  • Studie českých e-shopů 2011

    Většina provozovatelů internetových obchodů se snaží své weby posouvat dále směrem k vyšším obchodním výkonům, mnohdy jim v tom však brání řada problémů – často i snadno odstranitelných.

    19. 9. 2011 Adam Vrána Žádné názory
  • Newsletter: Analýza nákupního rozhodování na webu

    Webová analytika má sloužit pro analýzu chování návštěvníků na vašem webu. Často se ale výzkum omezuje pouze na sledování zdrojů návštěvnosti, klíčových slov a nejvíce zobrazovaných stránek. Aktuální newsletter může být inspirací k pokročilému zkoumání toho, co návštěvník na vašem webu provádí, ještě než si u vás něco nakoupí. Obsahově se newsletter zaměřuje na využívání webové analytiky pro e-shopy a jiné transakční weby.

    15. 8. 2011 Pavel Jašek 3 názory
  • Školení v Brně a Bratislavě – nenechte uletět "early bird" slevu

    Máte to do Prahy daleko? Nevadí, zajděte si na školení Dobrého webu v Brně nebo Bratislavě a strčte konkurenci do kapsy! V říjnu proběhnou kurzy PPC, SEO, copywritingu, Facebooku, Google Analytics a UX.

    8. 8. 2011 Dagmar Plotěná Žádné názory
  • Jak měřit web - nový projekt

    Existuje dost malých firem, které nesledují návštěvnost a výkonnost svých webových stránek. Dobrý web spustil Jakmeritweb.cz s cílem naučit malé firmy měřit výkon svého webu. Projekt slouží začátečníkům, kterým pojem webová analytika ještě nic neříká.

    29. 7. 2011 Pavel Jašek Žádné názory
  • Novinka v Google Analytics: Multi-channel Funnels

    Google Analytics spustil omezený pilotní provoz nové funkcionality pokročilé atribuci konverzí. Slouží k získání přehledu, jak různé marketingové kanály napomáhají ke konverzi. Multi-channel Funnels se do češtiny překládá jako Cesty s více kanály. Pokud znáte Search Funnels z Google AdWords, teď uvidíte i data pro ostatní zdroje návštěvnosti.

    18. 4. 2011 Pavel Jašek 1 názor
  • Nová verze Google Analytics

    Google dnes spouští novou verzi služby Google Analytics do veřejné beta verze. Zmiňuje to takto na svém anglicky psaném blogu. Dobrý web, jako jedna z partnerských společností, mohl novou verzi průběžně testovat, a bude vám proto přinášet informace, co se v nové verzi mění. Čeká vás zejména nové uživatelské rozhraní.

    17. 3. 2011 Pavel Jašek Žádné názory