Blog – Google Analytics – strana 2 - Dobrý web

Připravujeme pro vás nový web a už brzy vás uvítáme v novém kabátě. Jak děláme a pro koho, vám odpoví naše prozatimní info stránka.

Blog – Google Analytics – strana 2

  • Analýza reklamních pozic pomocí Google Analytics
    Která reklamní pozice v Google AdWords přináší nejvíc prokliků nebo konverzí? Je lepší být vidět na první nebo páté pozici? To jsou otázky, které zajímají většinu inzerentů. Univerzální odpověď neexistuje. My vám ale ukážeme, jak si pomocí Google Analytics vytvořit jednoduchý, ale šikovný přehled, který vám s nalezením odpovědí pomůže.
    30. 11. 2010 Helena Šimková 1 názor
  • Newsletter: Pracujte se Zpravodajstvím v Google Analytics
    Rok se s rokem sešel a Zpravodajství (anglicky Intelligence) v Google Analytics má své první narozeniny. Tato funkce má sice i po roce provozu u sebe přídomek Beta, ale funguje skvěle. Asi každý potřebuje mít možnost sledovat klíčové momenty a zvraty v návštěvnosti na svém webu. Jestli používáte jako svůj analytický nástroj Google Analytics a nástroj Zpravodajství jste ještě nevyužili, pak je rozhodně nevyšší čas začít.
    8. 11. 2010 Tomáš Rauch Žádné názory
  • Upoutávka na GACP Summit
    Ve dnech 14. – 16. září se v kalifornském Mountain View bude odehrávat každoroční konference pro certifikované partnery Google Analytics (odtud ta zkratka GACP = Google Analytics Certified Partners). Za Dobrý web, který je GACP společností od června 2009, se této konference zúčastní Pavel Jašek.
    31. 8. 2010 Pavel Jašek Žádné názory
  • Dubnový Web Analytics Wednesday
    S měsíčním odstupem a snad i s nadhledem. 28. 4. 2010 proběhlo v Braunově sklepě další v pořadí již čtvrté setkání Web Analytics Wednesday. Tématem bylo „Měření sociálních médií“, tedy téma nanejvýš aktuální. Sešla se početná společnost a nakonec se ukázalo, že největším přínosem k celému večeru, alespoň pro mě, byla právě debata k tématům a reakce přítomných inspirované prezentacemi.
    27. 5. 2010 Tomáš Rauch Žádné názory
  • Měření hodnot objednávek
    Nejspíš úplně každý, kdo se dostal trochu blíže k obchodování na internetu, již slyšel o měřících kódech Google Analytics, určených ke sledování objednávek na webu - E-commerce. Ne každý už ale ví, že i v systémech Google AdWords a Sklik je možné získat přehled o přesných hodnotách jednotlivých objednávek.
    20. 5. 2010 Aleš Fodor Žádné názory
  • Co může ukázat $ Index v Google Analytics
    Google Analytics obsahuje mnoho různých tabulek a dat, ale někdy je to až k zlosti. Člověk se v tom může snadno ztratit a často neví, která data sledovat a která ne. V základním zobrazení Google Analytics jsou navíc některá důležitá data docela zastrčená. Protože právě „Dollar Index“ mi přijde takto opomíjeným ukazatelem, připravil jsem krátké shrnutí, k čemu slouží, jak se nastavuje, jak se počítá a jak je dobré jej číst a chápat.
    30. 4. 2010 Tomáš Rauch Žádné názory
  • Pokročilé filtry v Google Analytics
    Do novinek v Google Analytics se zařadily pokročilé filtry, které vám pomohou v rychlém pohledu na přehledové tabulky. Pro jednoduché vyfiltrování zrna od plev už nemusíte data exportovat do Excelu a aplikovat na ně filtry.
    5. 11. 2009 Pavel Jašek Žádné názory
  • Více pohledů na data v Google Analytics
    Jednou z novinek v Google Analytics jsou kontingenční tabulky a další rozměr ve výpisu. Zní to strašně, že? Protože začínají dlouhé zasněžené večery, můžete zapřemýšlet nad užitím těchto funkcí.
    21. 10. 2009 Pavel Jašek Žádné názory
  • Střepiny z GAAC Summitu
    Pavel Jašek se za Dobrý web zúčastnil v kalifornském Mountain View konference, kterou Google pořádá pro své partnerské společnosti. Čtyři dny nabité přednáškami a semináři o Google Analytics, Google Website Optimizeru a také analytickému nástroji Urchin stály opravdu za to.
    20. 10. 2009 Pavel Jašek Žádné názory
  • Newsletter: Úskalí průměrných hodnot objednávek
    Průměry lžou. Házejí všechny hodnoty do jednoho pytle a zastírají jejich různorodost. Zkusme si představit e-shop, který má velké množství různých produktů a zákazníci si často objednávají více položek zboží najednou. Při analýze průměrné hodnoty uskutečněných objednávek můžeme narazit na několik háčků. Tento newsletter vám ukáže pár postupů, které vám pomohou k přesnějšímu vnímání výkonu internetového obchodu a k možnosti učinit rozhodnutí založená na méně zastřených datech.
    15. 7. 2009 Pavel Jašek Žádné názory
  • Tichá změna zobrazování grafu v Google Analytics
    V Google Analytics se dnes v tichosti změnilo zobrazování grafu na pouze vybraný rozsah dat. V minulosti byla horizontální časová osa vázána minimálně na 30 dní, teď vám Google Analytics zobrazí graf klidně pouze ze tří dnů.
    28. 4. 2009 Pavel Jašek Žádné názory
  • Co čekat od Google Analytics IQ testu
    Google na oficiálním blogu Google Analytics informoval o spuštění nové certifikace pro Google Analytics. Jedná se obdobu programu kvalifikace pro PPC systém Google AdWords. Pokud úspěšně (resp. alespoň s úspěšností 75 %) zvádnete test obsahující 70 otázek, na který máte 90 minut, můžete pyšnit titulem Google Analytics Qualified Individual. Neodolal jsem a pustil se do toho po hlavě. Pokud i vy uvažujete, zda to nezkusit, zmíním alespoň typově otázky, na které můžete narazit (resp. jsem narazil já).
    4. 3. 2009 Luboš Plotěný Žádné názory
  • Návštěvníci z iPhone v Google Analytics
    Do Google Analytics byl nedávno přidán jednoduchý segment, kterým si můžete oddělit uživatele z mobilního telefonu iPhone.
    16. 2. 2009 Pavel Jašek Žádné názory
  • Newsletter: Reporty Google Analytics pro celou firmu
    Google Analytics je propracovaný nástroj pro sledování výkonnosti vašeho webu. Nabízí širokou škálu základních i pokročilých přehledů a statistik, které je navíc možné navzájem křížit a kombinovat. Zkušený analytik zde dokáže vydolovat téměř jakoukoliv informaci. Naopak pro management firmy může být přehrabování v rozsáhlých reportech příliš komplikované. Jak z Analytics pro každého ve firmě vypíchnout to, co ho zajímá?
    12. 1. 2009 Adam Fendrych Žádné názory
  • Newsletter: Interní vyhledávání pod drobnohledem – 3. díl
    Interní vyhledávání je velmi efektivním nástrojem, jak uživateli usnadnit a urychlit cestu k tomu, co na stránkách hledá. Tento newsletter pojednává o účelu a základních předpokladech správného fungování interního vyhledávání. Je rozdělen na tři díly. První díl rozebírá problematiku aplikování interního vyhledávání a zlepšování použitelnosti. Druhý díl je zaměřen na způsob prezentace výsledků vyhledávání. A konečně v posledním díle, který právě čtete, se můžete těšit na přístupy k vyhodnocování výsledků užívání interního vyhledávače.
    8. 9. 2008 Pavel Jašek Žádné názory
  • Newsletter: Interní vyhledávání pod drobnohledem – 2. díl
    Interní vyhledávání je velmi efektivním nástrojem, jak uživateli usnadnit a urychlit cestu k tomu, co na stránkách hledá. Tento newsletter pojednává o účelu a základních předpokladech správného fungování interního vyhledávání. Je rozdělen na tři díly. První díl rozebírá problematiku aplikování interního vyhledávání a zlepšování použitelnosti. Druhý díl, který právě čtete, bude zaměřen na způsobprezentace výsledků vyhledávání. A konečně v posledním díle se můžete těšit na přístupy k vyhodnocování výsledků užívání interního vyhledávače.
    25. 8. 2008 Pavel Jašek Žádné názory
  • Newsletter: Interní vyhledávání pod drobnohledem – 1. díl
    Interní vyhledávání je velmi efektivním nástrojem, jak uživateli usnadnit a urychlit cestu k tomu, co na stránkách hledá. Tento newsletter pojednává o účelu a základních předpokladech správného fungování interního vyhledávání. Je rozdělen na tři díly. První díl, který právě čtete, rozebírá problematiku aplikování interního vyhledávání a zlepšování použitelnosti. Druhý díl bude zaměřen na způsob prezentace výsledků vyhledávání. A konečně v posledním díle se můžete těšit na přístupy k vyhodnocování výsledků užívání interního vyhledávače.
    11. 8. 2008 Pavel Jašek Žádné názory
  • Ukazuje vám Google Analytics "(not set)" mezi hledanými frázemi ze Seznamu?
    Pokud pro monitoring návštěvnosti využíváte systém Google Analytics, a pravidelně sledujete statistiky klíčových slov, přes která na Váš web chodí návštěvníci, možná jste v posledních týdnech zaregistrovali, že mezi nejhledanějšími frázemi u vyhledávače Seznam figuruje podivná fráze "(not set)". Opravdu je to chyba, která může hodně zkreslit vaše statistiky. Pojďme se tedy podívat, kde je příčina, a jak chybu opravit.
    4. 7. 2007 Luboš Plotěný Žádné názory
  • Newsletter: Na kolik si ceníte jednoho návštěvníka (2. díl)
    V minulém vydání newsletteru Dobrý tip jsme si řekli, jaké ukazatele je vhodné sledovat při vyhodnocování návratnosti investic do online reklamních kampaní. Pro dnešní vydání jsme slíbili, že vám ukážeme, jakým způsobem zmiňované ukazatele sledovat. Nebude chybět ani zmínka o kvalitních systémech využívaných pro monitoring návštěvnosti webu – a tedy i pro vyhodnocování reklamních kampaní. Pusťme se tedy hned do toho!
    28. 3. 2007 Luboš Plotěný Žádné názory
  • Newsletter: Na kolik si ceníte jednoho návštěvníka (1. díl)
    Po delší odmlce vám opět zasíláme newsletter obsahující užitečné rady, tipy a informace pro úspěšné podnikání v prostředí internetu. Prostřednictvím tohoto bezplatného newsletteru bychom vám chtěli pomoci směrovat vaše internetové plány tou správnou cestou – vyhnout se slepým uličkám, včas zaregistrovat a využít potenciální příležitosti, nenaletět podvodníkům a samozřejmě co nejvíce vydělat či ušetřit.
    14. 3. 2007 Luboš Plotěný Žádné názory