Google - Data vám už nedáme (not provided) - Dobrý web

Google - Data vám už nedáme (not provided)

Google přestal koncem září předávat informace o vyhledávacích dotazech a zavedl tzv. „bezpečné vyhledávání“. Tím ale zkomplikoval cestu k optimalizaci pro vyhledávače, tedy SEO.

Každý, kdo se naplno věnuje on-line marketingu, má s optimalizací pro vyhledávače (SEO – Search Engine Optimization) menší či větší zkušenost. Jednoduše řečeno jde o to, dostat na své webové stránky co nejvíce kvalitních návštěvníků. K tomu jsou mj. potřebná data o tom, jakým způsobem lidé na stránky přišli.

Ochrana soukromí? Kdo ví

Ve vyhledávači Google nelze v současné době rozpoznat, přes jaká klíčová slova se uživatelé na web dostali. Marketéři využívající nástroje webové analytiky tak právě přišli o možnost sledovat, přes které fráze návštěvníci přicházejí na jejich web z přirozených výsledků vyhledávání na Googlu. 

Oficiálním důvodem změny je obava o soukromí uživatelů, pro něž může být předávání této informace zásahem do jejich soukromí. Změna se však netýká uživatelů, kteří se prokliknou přes placené reklamy ve vyhledávání, a tudíž přinášejí Googlu peníze. Z tohoto pohledu se tedy může zdát, že i soukromí má svoji cenu. 

Klacky pod nohy 

„Ztracená data“ nelze momentálně žádným způsobem plnohodnotně nahradit. Lze však nadále sledovat omezený přehled klíčových slov v nástroji pro webmastery (Google Webmaster Tools), analyzovat vstupní stránky, na které se uživatelé z Google vyhledávání proklikávají, sledovat vyhledávací dotazy z PPC reklam ve vyhledávání (pokud investujeme peníze do PPC kampaní) či interního vyhledávání nebo analyzovat klíčová slova jen u návštěvníků z vyhledávání na Seznamu. 

Dat je stále dostatek, jen cesta k nim je komplikovanější. 

Že by webmasteři zanevřeli na Google, toho se tento vyhledávač bát nemusí, protože trumfy drží v rukou on – má své uživatele, a pokud vyhledávač přivádí kvalitní návštěvnost, tak bude z pohledu marketérů vždy zajímavým kanálem a ti se budou i nadále snažit zlepšovat jeho efektivitu. I když Google hází specialistům klacky pod nohy, musejí najít cesty, jak se s problémem vypořádat.

Pozn.: Článek byl napsaný pro týdeník Marketing Sales Media č. 25: Online - Data vám nedáme

Datum vydání: 15. 10. 2013

Školení Google Analytics II - pro pokročilé

  • Podívali jste se do nového rozhraní Google Analytics, a nemohli jste najít vaše oblíbené funkce?
  • Umíte zjistit, jak různé marketingové kanály napomáhají ke konverzím?
  • Umíte rozlišit mezi dvěma typy reportů, které Google Analytics nově nabízí?
  • Víte, jak porovnat výkon přirozeného vyhledávání v Google a Seznamu?

Odpověděli jste na všechny otázky kladně? Pak je pro vás školení Google Analytics II - pro pokročilé zbytečné.

Přihlásit se k odběru newsletteru

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?

Autor

Michal Mach

Michal Mach

Názory k článku „Google - Data vám už nedáme (not provided)“

2 názory Přidejte svůj

Vojta Mikula
Vojta Mikula (neregistrovaný) ---.tmcz.cz
16. 10. 2013 15:46

Nejen Google Analytics

Je prima, ze vzdelavate, ale nadpis clanku muze mast. Nejedna se o problem Google Analytics, nybrzto organickeho vyhledavanu na Google.

Dobry web
Dobry web (neregistrovaný) ---.iinfo.cz
16. 10. 2013 15:46

Re: Nejen Google Analytics

Zdravime Vojto, mate pravdu, jde o Google a jeho vyhledavani, nikoli Google analytics jako nastroj, ve kterem uz klicova slova z organickeho vyhledavani Googlu neuvidime. Aby to uz nematlo, nadpis jsme upravili. Diky!

Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem        

Přidejte svůj názor