Jak nažhavit své zákazníky - Dobrý web

Připravujeme pro vás nový web a už brzy vás uvítáme v novém kabátě. Jak děláme a pro koho, vám odpoví naše prozatimní info stránka.

Jak nažhavit své zákazníky

Britský internetový módní dům ASOS, který již dlouhou dobu vyniká svou schopností rychle a vždy positivně komunikovat se zákazníky, předvedl další výborný kousek ze své marketingové dílny.

Na Facebooku tento velký e-shop pracuje s velmi rozsáhlou komunitou 140 tisíc fanoušků, které denně zásobuje novinkami ze zákulisí, upoutávkami na nové modely a různé slevové akce. Zřejmě chystá zlepšování svého procesu vracení zásilek a výměny velikostí (což je u módního e-shopu poměrně citlivě vnímaná služba). Místo klasického postupu, že by tuto službu ze dne na den spustil a oznámil jako novinku, se rozhodl své ovečky zákazníky trochu nažhavit.

Otázka na Facebooku ASOS

Přes Facebook se zeptal své komunity, zda by ocenili vracení zboží naprosto zdarma. Jestli se nepletu, v Anglii je obdobně jako u nás úhrada poštovného pro reklamace a obdobné záležitosti stále břemenem zákazníka.

Výsledný efekt

Tušíte správně, že na takovou otázku se nedá říci ne. Zajímavější ovšem je, že během pěti hodin 413 osob označilo ten příspěvek za oblíbený a o trošku více se připojilo i komentářem. Říci „o trošku více“ je zavádějící, po těch pěti hodinách jich bylo přes 2 500!

Ukázka z komentářů na Facebooku ASOS

Pokud teď zvládnou správné načasování spuštění této konkurenční výhody, tak mají tyto nažhavené zákazníky připravené jako na stříbrném podnose.

Vedlejší přínosy

Kromě lidí, kteří se hned nadchli a křičeli „Ano!“ se slibem, že díky tomu si budou kupovat více věcí, se ukázalo i několik takových, jež buďto udělali srandičku odpovědí „Ne“ anebo upozornili na související záležitosti, které by měl přitom ASOS také vyřešit, což pokládám za možná ještě přínosnější odpověď. Kupodivu se nikdo nezamýšlel, že cena dopravného se bude muset někde projevit.

Jsem samozřejmě zvědav, jestli se po spuštění služby ASOS pochlubí, jak velký positivní efekt zavedení této služby mělo.

Co si o tom myslíte vy? Máte své vychytávky dobře naplánovány a umíte je lákavě spouštět?

Aktualizace 9. září

Stačil jeden den, aby se tento druhý největší britský módní e-shop rozhodl poděkovat svým zákazníkům za přízeň. Napsal (kromě informování na své titulní stránce) na Facebook:

You wanted free returns, we've listened & guess what? There's now FREE RETURNS for UK customers http://bit.ly/YDgT1 Who's happy?!!

A hned za jednu hodinu mají více jako 100 děkovných komentářů. Trochu mrzutí jsou jen zákazníci mimo Británii, na které se tato výhoda zatím nedostala.

Datum vydání: 8. 9. 2009

Školení Facebook I

  • Umíte si poradit se situací, kdy se uživatelé na vašem vlastním Facebooku začnou kriticky vyjadřovat k vaší firmě, produktům či službám?
  • Dokážete vymyslet zajímavý obsah, který nebude jen trapnou reklamou?
  • Měříte své aktivity v sociálních sítích? Dokážete říct, kolik vám tyto aktivity vydělaly peněz?
  • Máte přehled o počtech uživatelů sociálních sítí a jejich charakteristikách?
  • Víte, co si na Facebooku můžete dovolit a kdy naopak porušujete pravidla služby?

Odpověděli jste na všechny otázky kladně? Pak je pro vás Školení Facebook I zbytečné. Ale Školení Facebook II by mohlo být to pravé.

Přihlásit se k odběru newsletteru

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?

Autor

Pavel Jašek - nová

Pavel Jašek

Názory k článku „Jak nažhavit své zákazníky“

Zatím žádné názory Přidejte svůj