Jak vytvořit lákavý obsah pro e-shop? 3 časté chyby + 2 tipy - Dobrý web

Jak vytvořit lákavý obsah pro e-shop? 3 časté chyby + 2 tipy

Vykročte z šedi běžných e-shopů, které fungují pouze jako katalogy zboží a cen. Pokud chcete zaujmout zákazníky, musíte se odlišit. A čím jiným, než obsahem. Vymýšlejte, foťte, pište. 

Chyba č. 1: Žádné popisky produktů

E-shop bez pořádných popisů a fotek nutí lidi hledat informace o zboží u konkurence. Degraduje se na pouhý katalog zboží, kde jediným argumentem zůstává cena. A vždy bude někdo jiný levnější…

„Jděte radši ke konkurenci!“, volá na zákazníky produktová stránka bez popisku.



„Jděte radši ke konkurenci!“, volá na zákazníky produktová stránka bez popisku.

Chyba č. 2: Univerzální popisky

Rychlé řešení, ale často k ničemu. Texty od výrobců nebo dodavatelů se objevují u mraky dalších obchodů. Kvůli duplicitě si tak pohoršíte ve vyhledávačích.

Všechny e-shopy zpívají stejnou písničku. Tak který vybrat?



Všechny e-shopy zpívají stejnou písničku. Tak který vybrat?

A co je horší, lidé univerzální popisky mnohdy ani nečtou. Všechny produkty líčí jako nejnovější, nejskvělejší a nejúžasnější řešení všech problémů světa. Zákazníci ale nechtějí prázdné bláboly. Prahnou po faktech a chtějí na stránce poznat sebe i svou situaci.

Doporučujeme vytvořit popisky alespoň k nejdůležitějším produktům na základě osobní zkušenosti. Autor by měl mít možnost produkty vidět, osahat a vyzkoušet. Popisky vytvářejte tak, jako kdybyste psali recenzi. Přiznejte výrobkům plusy i minusy.

Dřívější heslo „méně je více“ neplatí. Všimněte si, že největší e-shopy dnes popisují klíčové produkty do nejmenšího detailu formou delšího příběhu. Když se všechno dozvíte na jednom místě, nemusíte hledat jinde.

Rady, které byste dostali od prodavače naživo, jsme nasimulovali v e-shopu zahradnimanie.cz.



Rady, které byste dostali od prodavače naživo, jsme nasimulovali v e-shopu zahradnimanie.cz.

Zároveň dejte zákazníkům možnost srovnání. Držte se stejné struktury informací. Ulehčíte jim rozhodování a mnohem pravděpodobněji nakoupí u vás.

Hledáte další tipy? Podívejte se na prezentaci, jak zdokonalit produktové popisky, aby prodávaly.

Chyba č. 3: E-shop používá sterilní fotky

Nespoléhejte se na produktové obrázky z umělého prostředí. Zákazníci používají výrobky doma nebo venku, nikoliv ve fotoateliéru.

Zasaďte předměty do přirozeného prostředí. Prodáváte lodičky? Vyfoťte je na noze. Koberce? Přidejte fotku, jak vypadá v interiéru. Tablet vyfoťte v kapse tak, jak to dělá Amazon. Přibližte zákazníkovi produkt nejvíc, jak to jde.

Zklamání z velikosti kabelky? Obchod Zoot.cz vám jednoduše kabelku porovná s tím, co zná důvěrně každý – balzámem na rty.



Zklamání z velikosti kabelky? Obchod Zoot.cz vám jednoduše kabelku porovná s tím, co zná důvěrně každý – balzámem na rty.

Tip #1: Nemusíte hned prodávat, abyste prodali

Obsahem můžete zákazníky zasáhnout ještě před nákupem. Nákupní cyklus je rozmanitý. Založte si blog nebo poradnu. Sepište praktické návody, průvodce nebo zboží otestujte. Třeba díky obsahovému marketingu nebudete muset utrácet tolik peněz za reklamní kampaně s krátkodobým účinkem.

Velkou přesvědčovací sílu mají zkušenosti ostatních. Lidé milují autentické názory, reference, diskuse a hodnocení. Dejte návštěvníkům co největší prostor pro vyjádření, odpovídejte jim na otázky veřejně, negativní komentáře nemažte. Získáte vyšší důvěryhodnost a zákazníci se k vám budou rádi vracet.

Magazín plný tipů, rad a lifestylových článků. Jen logo prozrazuje, že jste na blogu Tchibo.



Magazín plný tipů, rad a lifestylových článků. Jen logo prozrazuje, že jste na blogu Tchibo.

Tip #2: Nezkazte si dobrý dojem

Nákup nezačíná ani nekončí na produktové stránce. Obsah promlouvá k zákazníkům v každém momentu nákupního procesu.

Často řešíme nevlídné texty u objednávkových formulářů, nesrozumitelné texty na tlačítkách, chybové hlášky, SMSky. A také transakční e-mailové zprávy, které e-shopy odesílají zákazníkům automaticky.

Naopak díky milému poděkování za nákup v balíčku nebo zajímavě napsanému potvrzení objednávky si vás zákazníci zapamatují. A to už je jen krok k dalšímu nákupu.

I chybovou hlášku můžete říct s humorem. Jako na stránce etsy.com.



I chybovou hlášku můžete říct s humorem. Jako na stránce etsy.com.

Přemýšlíte, jak na obsah svého e-shopu? Jak nejlépe komunikovat a jaké k tomu použít nástroje? Můžete se vydat třeba na naše školení Obsahové strategie a content marketingu.

Datum vydání: 15. 4. 2015

Školení: Obsahová strategie a content marketing

  • Víte, proč je obsahový marketing výrazným trendem?
  • Umíte navrhnout užitečnou obsahovou strategii?
  • Znáte nástroje, které vám pomohou?
  • Dokážete plánovat, vytvářet a rozvíjet obsah, který splní vaše cíle a potřeby zákazníků?

Dokážete odpovědět na všechny otázky? Pak je pro vás školení obsahové strategie zbytečné.

Přihlásit se k odběru newsletteru

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?

Autor

fotka 2015

Jan Ambrož

Senior Content Strategist & Copywriter

Honza se v Dobrém webu věnuje copywritingu, v rámci kterého vytváří či reviduje texty pro internetové stránky firem. Dohlíží na kvalitu obsahu a stará se, aby texty na webu prodávaly. Schopnosti výborně porozumět požadavkům klienta mu umožňuje ve výborné kvalitě připravit texty pro nejrůznější typy podnikání.

Honza vede školení zaměřená na web copywriting, na kterých předává své bohaté praktické zkušenosti. Copywritingem žije a je autorem odborného blogu Copywriter.cz. Několikrát publikoval na serveru Lupa.cz i v papírových médiích.


Katarina-Iskova-profil

Katarína Išková

Názory k článku „Jak vytvořit lákavý obsah pro e-shop? 3 časté chyby + 2 tipy“

3 názory Přidejte svůj

Pavel Jartym
Pavel Jartym (neregistrovaný) 94.142.238.---
17. 4. 2015 20:59

Re: Jak vytvořit lákavý obsah pro e-shop? 3 časté chyby + 2 tipy

Děkuji za praktický a informativní článek. Vadí mi, jak mnoho e-shopů automaticky přejímá texty, a to i s chybami různého rázu. Text hraje důležitou roli. Představuje pro mě "výzvu a pozvání". A velký význam mají kvalitní produktové fotografie. Velmi mě oslovila myšlenka o zasazení předmětů do přirozeného prostředí.

Klára
Klára (neregistrovaný) 84.16.107.---
11. 6. 2015 17:36

Tvorba e-shopu

Hezký den, ohledně tvorby e-shopů čtu tematické články již delší dobu. Chci ten svůj totiž vylepšit. Děkuji za váš článek. Pár dalších článků, které pro mě byly přínosem jsem našla na těchto stránkách: http://www.oxyshop.cz/ready2go/zaciname-s-google-analytics-technicka-cast/novinka. Třeba tam také najdete něco potřebného, co vám pomůže :).

Mirka6
Mirka6 (neregistrovaný) ---.195.broadband5.iol.cz
29. 10. 2016 17:13

Offline

Dobrý den, díky za skvělé tipy, ovšem na jednu věc jste zapomněli. Před několika lety jsme si založili eshop. Bohužel jsme ale nepromysleli skladování, a tak jsme si vyhranili jednu místnost v bytě pro tyto účely. Avšak v byznys rostl, rozšiřovali jsme sortiment a uskladňování v bytě už téměř nebylo možné, proto jsme se rozhodli postavit vlastní sklad. Chtěli jsme montovanou stavbu, která by zároveň vypadala esteticky. Nakonec jsme se rozhodli pro společnost http://www.mojehala.cz/ a dnes už je sklad ve fázi projektování. Zboží prozatím skladujeme externě a už se těšíme, až vše budeme vyřizovat z vlastních prostor.

Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem        

Přidejte svůj názor