Nabídněte své produkty správné cílové skupině – využijte bloggery! - Dobrý web

Připravujeme pro vás nový web a už brzy vás uvítáme v novém kabátě. Jak děláme a pro koho, vám odpoví naše prozatimní info stránka.

Nabídněte své produkty správné cílové skupině – využijte bloggery!

Časy, kdy se pro potřeby SEO získávaly odkazy z jakkoliv zaměřeného webu i bez návštěvnosti, jsou už dávno pryč. Pro úspěch ve vyhledávačích je dnes nezbytné nejen cílit na tematicky vhodné weby, ale také vybírat weby, které přivedou relevantní návštěvnost. To, že tím podpoříme své pozice ve vyhledávačích, můžeme brát jako přidanou hodnotu.

Dodat obsah, nebo ho nechat na bloggerovi?

Vesměs můžeme blogy využít dvojím způsobem: publikovat tzv. guest post na blogu cizího bloggera (jedná se o dodaný článek, který blogger pouze umístí), nebo nabídnout bloggerovi náš výrobek či službu a blogger už se vytvoření obsahu postará sám. Napíše či natočí recenzi, nebo zahrne produkt do svých pravidelných postů.

Photo Credit: <a href="http://www.flickr.com/photos/45940879@N04/8356917695/">Kalexanderson</a> via <a href="http://compfight.com">Compfight</a> <a href="http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.0/">cc</a>



Blogger napíše či natočí recenzi, nebo zahrne produkt do svých pravidelných postů. Zdroj: Kalexanderson 

Guest posting se obyčejně používá jako forma spolupráce mezi dvěma bloggery, které většinou spojuje podobná komunita. Cílem bývá rozšíření čtenářské základny či ozvláštnění obsahu blogu. Cílem recenze produktu či zařazení produktu do kontextu příspěvku pro bloggera bývá např. „pochlubení se novým přírůstkem ve sbírce“, nebo exkluzivita při možnosti vyzkoušet čerstvé novinky.

Mladé, ale jasně vymezené publikum

Pro mnohé produkty bývá nevýhodou, že vzhledem k technologii blogování autoři i čtenáři blogů bývají poměrně mladí. Nicméně vyvažující výhodou je zcela jistě poměrně jasné zacílení na jasně vymezené publikum. Díky tomu je pravděpodobnost, že vhodně vybraný produkt, respektive příspěvek o něm, přivede na vaše stránky značně vyšší relevantní návštěvnost, než je tomu u průměrných obsahových webů typu magazín s podobnými pořizovacími náklady a návštěvností.

Přirozenost nade vše

Mezi nejdůležitější vlastnosti odkazu v blogovém příspěvku pak patří zejména jeho přirozenost a trvalost. Toto jsou hlavní argumenty pro návratnost investice, kterou dáváme bloggerovi za vytvoření příspěvku v podobě našeho recenzovaného produktu.

Online PR a word-of-mouth

Dalším pozitivem, které samotnému sdělení přidává blogger, je jeho osobní zkušenost. Mnoho zákazníků totiž mnohem více než na klasickou reklamu dá na doporučení známého, nebo autority, kterou je v jeho komunitě třeba právě osoba bloggera.

Pro jaké obory se blogy hodí?

Blogy se hodí takřka pro všechny obory. Mějte ale na paměti, že jsme poměrně malý trh a bloggerů tady nikdy u všech oborů nebude tolik, jako je tomu ve velkých zemích. Určitě má smysl se před zvolením této strategie porozhlédnout kolem, zda zde vůbec jsou bloggeři pro oslovení požadované a dostatečně velké cílové skupiny. Na druhou stranu vám spolupráce i s menšími blogy s malým dosahem pomůže diverzifikovat vaše odkazové portfolio. U některých úzce vymezených produktů má význam přivést na web i jednotky návštěvníků.

U spotřebního zboží je předpokladem, že ho blogger otestuje a pak o něm poreferuje v jednom příspěvku. To se týká třeba knihy či kosmetiky. U zboží, jako je oblečení, boty či jiné věci trvalejšího charakteru, kde je pořizovací cena vyšší, je možná např. dohoda o počtu zmínek na blogu.

Módní bloggerky obsáhnou téměř všechna ženská témata

Mezi dobře fungující blogy patří již dlouhou dobu blogy o módě. Bloggerky je často aktualizují a většinou tematicky obsáhnou téměř všechna ženská témata od oblečení a bot až po kosmetiku a líčení. Módní bloggerky na sebe mívají navázanou širokou komunitu. Jejich průměrná denní návštěvnost nezřídka přesahuje návštěvnost průměrných obsahových webů pro ženy v podobné cenové hladině. Módní bloggerky navíc mívají okruh pravidelných čtenářů napojených na blog prostřednictvím služby Google+.

Photo Credit: <a href="http://www.flickr.com/photos/79801136@N02/7314234496/">Fashionista's</a> via <a href="http://compfight.com">Compfight</a> <a href="http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.0/">cc</a>

Typická prezentace produktu díky módní bloggerce. Zdroj: Fashionista's

Nic se nemá přehánět

Před zahájením spolupráce s bloggery je vhodné si rozmyslet, s jakou frekvencí je chcete využívat. Dle mého názoru není vhodné využít více než dva blogy měsíčně pro jeden web. Větší míra by pak mohla budit pocit jisté nepřirozenosti (především u komunity čtenářů blogů daného oboru). Navíc nabídka blogů není nevyčerpatelná a vždy se vyplatí myslet do budoucnosti, aby si člověk nevyplýtval všechny pěkné a kvalitní zdroje hned na začátku. Také je vhodné nechat svět bloggerů a jejich čtenářů čas od času trochu „odpočinout“ od vašeho zboží a rozdělit příspěvky v blozích na vlny, spíše než je vytěžovat kontinuálně v čase bez přestávky.

Jak hledat blogy

V oboru módy či kosmetiky je typické, že se bloggerky určitým firmám samy ozývají. Většinou je to tehdy, pokud zaznamenají, že některá z bloggerek v komunitě již s konkrétní firmou spolupracuje. Jakmile se vám podaří navázat spolupráci s pár bloggerkami, nabídky se většinou začnou pak objevovat samy a spíše je nutné je určitým způsobem třídit (návštěvnost, pravidelnost aktualizací, velikost komunity, apod.).

Další možností je klasické vyhledávání na základě klíčových slov a různých operátorů při vyhledávání. Zpravidla jakmile narazíte na první slušný blog, můžete se proklikávat odkazy na další blogy napříč komunitou. Případně lze také využít diskusních fór, pokud hledáte něčím specifické blogy.

Vůbec nejlepší je, pokud máte to štěstí, že se vám podaří spojit práci s koníčkem a oslovujete blogy, které pravidelně čtete a dobře znáte.

Propojení se sociálními sítěmi

Spolupráce s bloggery je také ideálním odrazovým můstkem k propojení SEO se sociálními sítěmi. Bloggeři často upozorňují na své posty přes Facebook, Google+ či Twitter, zajímavou možností jak šířit povědomí o produktech a značce je uspořádání tzv. giveaway ve spolupráci s bloggerem. Takovéto akce se po sociálních sítích šíří dobře a často, pokud se vydaří, tak i bez výraznějšího úsilí.

Vyzkoušejte a uvidíte

Čas strávený komunikací s bloggery je mnohdy úmorný a člověk propadá pocitu beznaděje, ale přináší své ovoce. Vyzkoušejte a uvidíte.

Datum vydání: 13. 6. 2013

digiaka

Přihlásit se k odběru newsletteru

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?

Autor

Daniela Rajtmajerová

Daniela Rajtmajerová

Názory k článku „Nabídněte své produkty správné cílové skupině – využijte bloggery!“

2 názory Přidejte svůj

Terik85
Terik85 (neregistrovaný) ---.aim-net.cz
8. 10. 2014 19:55

Re: Nabídněte své produkty správné cílové skupině – využijte bloggery!

Myslíte si, že spolupráce s bloggery je vhodná i v oblasti IT (mobilní aplikace, tvorba webu, design atd?), př. www.pixelmate.cz

Simona
Simona (neregistrovaný) ---.enika.cz
9. 5. 2016 11:08

Jak a kde správně hledat bloggera?

Existuje nějaký přehled bloggerů, ve kterém bych nalezla bloggera zaměřeného na elektroniku či mobilní telefony pro e-shop www.volta.cz?
Děkuji

Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem        

Přidejte svůj názor