Nové Firmy.cz - inovace s mnoha otazníky - Dobrý web

Připravujeme pro vás nový web a už brzy vás uvítáme v novém kabátě. Jak děláme a pro koho, vám odpoví naše prozatimní info stránka.

Nové Firmy.cz - inovace s mnoha otazníky

Na apríla spustí Seznam.cz zbrusu nové Firmy.cz. To je jistě dobrá zpráva, protože nejvýznamnější český katalog působil už hodně těžkopádně. Co se tedy změní? Téměř všechno.

První změna, které si všimnete, je platební model. Místo dosavadní roční platby bude inzerent platit za každý den zobrazení na předních pozicích ve výpisu katalogu. Platební model je založený na každodenní aukci a dal by se označit jako Pay Per Day.

Aukce probíhá na třech úrovních od lokální přes krajskou až po celorepublikovou. Neměří se tedy stejným metrem. Pokud jste například jedinečná lokální firma v Horní Dolní, stačí vám minimální stanovený příhoz 10 Kč. Pokud ale chcete být zobrazeni pro dotazy v rámci celé ČR, případně máte v okolí mnoho konkurentů, výrazně si připlatíte.

 



Nová podoba katalogu Firmy.cz.beta verze)

Výrazné dopady lokalizace do vyhledávání 

Současný katalogový formát bude od dubna potlačený. Místo něho bude upřednostněno fulltextové vyhledávání. Faktory ovlivňující výpis nalezených firem jsou tři: výše příhozu na aktuální den, relevance k vyhledávanému výrazu a také lokalita.

Firmy.cz se budou snažit automaticky určit vaši polohu a nabídnout vám přednostně firmy ve vašem okolí. Proto je i výpis doplněn o mapu s nalezenými profily. Bude ale existovat jedna výjimka – tou jsou e-shopy bez kamenné pobočky. V jejich případě nebude vyhledávání lokalitu zohledňovat.

Pro hledání z mobilu to vypadá prakticky. Na desktopu s nutností potvrdit prozrazení polohy prohlížeči je však přínos otázkou.

Výsledky se promítnou i na Seznam.cz 

První tři zápisy z Firmy.cz se nově zobrazí ve fulltextovém vyhledávání na Seznam.cz. Podle vyjádření Seznamu bude platit, že pro obecný dotaz budou zobrazeny profily firem na 1.–3. pořadí v celorepublikové aukci, pro dotaz se specifikovaným regionem na 1.–3. pořadí v krajské aukci – zde se bude brát v potaz lokalita i relevance výrazu vůči zápisovým kategoriím.

Vylaďte si profil podle libosti 

Všechny firemní profily budou mít shodné možnosti editace a lze je ladit zcela dle libosti. Firmu tak můžete například vložit do libovolného počtu relevantních kategorií. Ty kategorie, které jsou pro vás nejvýznamnější, můžete navíc podpořit právě díky zmíněné aukci.

Stěžejním prvkem budou fotky a akce 

Nejvýraznějším prvkem firemních profilů i výpisů výsledků budou fotografie, které by měly být vztažené k předmětu podnikání firmy. Dle vyjádření Seznamu se nicméně neplánuje automatická kontrola. Zajímavou novinkou jsou tzv. akce. Pokud budete mít kategorii, ve které budete platit za zobrazení, můžete mít po dobu maximálně dvou týdnů aktivní právě jednu akci. Ta se pak projeví grafickým označením fotky ve výpise.

Firmy.cz přinesou možnosti i starosti 

Nové Firmy.cz přinesou řadu nových možností, ale také starostí. Profil bude potřeba pravidelně upravovat, pracovat s aukcí a také s akcemi. Bude tedy nezbytné někomu tuto práci přidělit, to bude stát peníze.

Existují navíc společnosti, kterým návštěvnost z Firmy.cz přináší 20 % obratu. Pro ty budou změny katalogu a jejich dopad na návštěvnost kriticky důležité. Musí se tedy zákonitě ptát, jaký vliv bude mít optimalizace firemního zápisu, výběr kategorií, kombinace fulltextu, katalogu a bidování (přihazování v aukci, pozn. red.). Bude k něčemu, když budou mít všechny firmy stále akci? A jak se projeví výpis firem na Seznam.cz?

A co statistiky?

Otazníky se vznáší ve vzduchu hlavně proto, že Seznam zatím neukázal žádnou statistiku, která by pomohla s orientací v bidování a dalších otázkách. Pro vyhodnocení změn bude zásadní měření. Od Seznamu jsme se ale dozvěděli, že ke dni spuštění bude možné změřit přístup z detailu firemního zápisu na web společnosti. Vložení kódu pro měření ale nebude možné přes admin, pouze prostřednictvím obchodníka Seznamu. Do 1. 4. by mělo být funkční i měření přístupů z jednotlivých kategorií. Bohužel pouze prostřednictvím obchodníka. 

Nakolik bude projekt úspěšný, ukáže čas. Přinejhorším může Seznam říct: „Všechno to byl jen apríl, žádná inovace nebude.“

Pozn.: Článek byl napsaný pro týdeník Marketing Sales Media č. 13 2014: Nové Firmy.cz - inovace s mnoha otazníky

Datum vydání: 31. 3. 2014

Školení Facebook I

  • Umíte si poradit se situací, kdy se uživatelé na vašem vlastním Facebooku začnou kriticky vyjadřovat k vaší firmě, produktům či službám?
  • Dokážete vymyslet zajímavý obsah, který nebude jen trapnou reklamou?
  • Měříte své aktivity v sociálních sítích? Dokážete říct, kolik vám tyto aktivity vydělaly peněz?
  • Máte přehled o počtech uživatelů sociálních sítí a jejich charakteristikách?
  • Víte, co si na Facebooku můžete dovolit a kdy naopak porušujete pravidla služby?

Odpověděli jste na všechny otázky kladně? Pak je pro vás Školení Facebook I zbytečné. Ale Školení Facebook II by mohlo být to pravé.

Přihlásit se k odběru newsletteru

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?

Autor

DW - nové - ZH

Zdeněk Hejnák

Senior Web Analyst

Zdeněk zaštiťuje v Dobrém webu webovou analytiku. Jeho hlavním úkolem je předat vám data v takové podobě, abyste vždy věděli, jak je správně použít ke zvýšení efektivity a úspěšnosti vašeho byznysu. Při své práci čerpá především ze zkušeností s výkonovým marketingem pro e-shopy a z rozsáhlých online kampaní nejen korporátních klientů.

Názory k článku „Nové Firmy.cz - inovace s mnoha otazníky“

Zatím žádné názory Přidejte svůj