Novinka v Google Analytics: Multi-channel Funnels - Dobrý web

Novinka v Google Analytics: Multi-channel Funnels

Google Analytics spustil omezený pilotní provoz nové funkcionality pokročilé atribuci konverzí. Slouží k získání přehledu, jak různé marketingové kanály napomáhají ke konverzi. Multi-channel Funnels se do češtiny překládá jako Cesty s více kanály. Pokud znáte Search Funnels z Google AdWords, teď uvidíte i data pro ostatní zdroje návštěvnosti.

Pokračujeme ve výpisu novinek Google Analytics, tentokrát představením funkce Multi-channel Funnels.

Co jsou Multi-channel Funnels a k čemu slouží

  • Nová funkce v rámci beta verze nového rozhraní Google Analytics.
  • Slouží k získání přehledu, jak různé marketingové kanály napomáhají ke konverzi.
  • Jde o několik nových přehledů v rámci sekce Konverze:
    • Přehled cest s více kanály (přehled multikanálového mixu, Multi-Channel Mix)
    • Analýza asistence interakcí, analýza první interakce
    • Nejčastější konverzní trasy
    • Prodleva ve dnech
    • Délka trasy v interakcích

Představení od Google

Google připravil hezké kreslené video v angličtině, představující tuto novou funkcionalitu.

Povinná vsuvka od Google k představení této funkce (české shrnutí níže v části Detaily):

Note: Google Analytics has let us know that the feature called Multi-Channel Funnels discussed in this blog post is in limited pilot. That means that Google Analytics is testing the feature and its usefulness to a small group of trusted testers, and have not made any plans or a timeline for a full launch.

Ukázka 1: spolupráce marketingových kanálů

Podívejte se na ukázku, jak spolupracují určité kanály. V tomto příkladu jsme si vybrali přímou návštěvnost, neplacenou návštěvnost z vyhledávačů a placenou návštěvnost z vyhledávačů a jde vidět, že pro 3 konverze uživatelé použili v průběhu času všechny tři kanály.

 





Ukázka 2: trasy uživatelů

Podívejte se na ukázku zobrazující trasy uživatele v detailu zdrojů návštěvnosti. Pro návštěvnost z vyhledávačů přehled zobrazuje konkrétní klíčové slovo. Líbí se mi třeba řádek 23, kde uživatel nejdřív hledal "školení internetový obchod" a po nějaké době se už vrátil na Dobrý web navigačním dotazem "dobry web".

Kdybyste se dívali do současných přehledů návštěvnosti v Google Analytics, konverze na řádku 23 by byla přiřazena klíčovému slovu "dobry web" a neměli byste tak kompletní obrázek o chování daného uživatele.

 





Jak se k tomu dostat

  • Aktualizace 25. srpna 2011: Funkce by měla být od konce srpna dostupná všem uživatelům.
  • Zkuste se zaměřit na následující předpoklady, které je je nutné splnit, aby bylo možné Cesty prakticky využívat:
    • Mít v účtu měřeny konverze pomocí Cílů nebo Transakcí (v části Elektronický obchod).
    • Mít správně označeny všechny reklamní kampaně pomocí UTM parametrů.

Detaily

  • Budete možná překvapeni, jak se někteří uživatelé divně chovají :-)
  • Cesta se počítá pro období 30 dní před konverzí.
  • Čerstvá data se objevují v přehledech až po několika dnech.
  • Hodně věcí se ještě může změnit, záleží, jak se vyhodnotí současný pilotní provoz.
  • Funkce neřeší trasy uživatele, ve kterých se mu např. zobrazil váš banner na jiném webu - toto se označuje jako překryvná (view-through) data.
  • Zatím je uvedeno atribuční modelování pouze přednastavené: First-click, Last-click, Assisted.
  • Se zobrazením cest je možné si dost vyhrát, kupř. v rámci funkce Vlastní dimenze si můžete označit různé marketingové kanály různými barvami.

Datum vydání: 18. 4. 2011

Školení: Landing page jako součást inbound marketingové strategie

  • Umíte vytvořit landing page do jedné hodiny
  • Víte, jak postavit na nohy tu současnou?
  • Dokážete vyhodnocovat všechny vaše vstupní stránky?

Odpověděli jste na všechny otázky kladně? Pak je pro vás Školení: Landing page jako součást inbound marketingové strategie  zbytečné.

Přihlásit se k odběru newsletteru

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?

Autor

Pavel Jašek - nová

Pavel Jašek

Názory k článku „Novinka v Google Analytics: Multi-channel Funnels“

1 názor Přidejte svůj

Zdeněk Hejl
Zdeněk Hejl (neregistrovaný) 82.113.63.---
25. 8. 2011 11:50

Nejčastější konverzní trasy

Tak když jsem nakoukl do několika GA účtů, tak jsem zjistil, že jako nejčastější konverzní trasy tam u naprosté většiny vidím buď: neplacené vyhledávání > neplacené vyhledávání nebo placená inzerce > placená inzerce.

Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem        

Přidejte svůj názor