Redesign Tisknulevně.cz – případová studie zlepšení user experience - Dobrý web

Redesign Tisknulevně.cz – případová studie zlepšení user experience

Většina redesignů má překvapivě malý dopad na chování návštěvníků webu a jeho výkonnost. Dáte si s tím tolik práce a grafy v Analytics se ani nehnou. Jak jsme dopadli s redesignem e-shopu Tisknulevně.cz

UX mezi řádky

V listopadu loňského roku nasadil e-shop Tisknulevně.cz nový design, který vznikl ve spolupráci s Dobrým webem. Když se téměř po roce podíváme, jaký dopad redesign měl, v Analytics mnoho rozdílu neuvidíme. Hlavní ukazatele se nijak významně nepohnuly.

Čím to? Tento jev se projevuje u řady webů. Spousta návštěvníků si vůbec nevšimne, že se něco změnilo. Viz komentář k redesignu O2.cz.

 

Komentář k redesignu O2.cz

Ne všechno ale uvidíte v Analytics. Prchavá a nepolapitelná veličina dojem uživatelů neboli user experience je skrytá mezi řádky tabulek a reportů.

Zde je několik ukazatelů z vybraného období před redesignem a po něm:

 

Redesign Tisknulevne.cz v číslech.

Z ukazatelů vidíme, že návštěvníci na webu tráví kratší dobu. Ke svému cíli se tedy dostanou rychleji. Mírně poklesl konverzní poměr, celkové tržby ovšem stouply a lidé nakupují více položek najednou.

Ke zboží snáze

Redesign Tisknulevně.cz návštěvníkům pomohl. Lépe se na webu vyznají, snáze najdou náplň pro svoji tiskárnu. Jak jsme na to přišli?

Poslechněte si Martina Pěničku, spolumajitele Tisknulevně.cz: "Spuštění nové verze eshopu se nejvýrazněji projevilo poklesem počtu hovorů na zákaznické lince. To pro nás byl silný varovný signál, že je něco špatně. Po důkladné analýze dat se však ukázalo, že jen odpadl typ hovorů, kde zákazník hledá konkrétní zboží a nedokáže ho najít sám. Nové stránky tak i přes svoji komplexnost nabídky nabízejí jednodušší orientaci a výběr hledaného zboží pro naše zákazníky."

Co se změnilo

Hlavním cílem bylo zjednodušení cesty ke zboží. Najít model své tiskárny, vybrat originální či alternativní náplň, snadno dokončit objednávku. Zlepšili jsme také proces opakované objednávky.

Smazali jsme titulku

Předchozí verze webu měla titulku, která sloužila hlavně jako rozcestník do tří kategorií zboží – náplně, tiskárny, papíry. Protože e-shop prodává hlavně náplně, titulku jsme prostě smazali a na její místo dali rovnou nabídku náplní.

 

Stará úvodní stránka.

 

Nová úvodní stránka.

Orientace v náplních

Ve výpisu zboží jsme zvýraznili model tiskárny, do které náplně pasují. Jednoduchými ikonkami jsme vyznačili barvu náplně a druh – tedy zda je originální, či levnější alternativní.

 

Nabídka náplní pro konkrétní tiskárnu

Snazší opakované nákupy

Pokud návštěvník kliknutím na jedno tlačítko označí, kterou tiskárnu má doma, web si volbu zapamatuje a při příští návštěvě nabídne snadnou cestu k náplním.

 

Opakované nákupy na Tisknulevne.cz

Tip na závěr

Chcete také úspěšně redesignovat? Přijďte na školení Jak redesignem nenaštvat uživatele.

Datum vydání: 5. 11. 2012

Školení UX: Jak zapojit uživatele do designu

  • Kdo jsou uživatelé a co chtějí?
  • Jak „špehovat“ návštěvníky webu – co dělají a kam klikají?
  • Jak postavit stabilní základy webu?

Kladete si tyto otázky? Přijďte na UX školení.

Přihlásit se k odběru newsletteru

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?

Autor

Adam Fendrych 2

Adam Fendrych

Názory k článku „Redesign Tisknulevně.cz – případová studie zlepšení user experience“

Zatím žádné názory Přidejte svůj