Responzivní reklamy - Dobrý web

Připravujeme pro vás nový web a už brzy vás uvítáme v novém kabátě. Jak děláme a pro koho, vám odpoví naše prozatimní info stránka.

Responzivní reklamy

Uplynulý rok byl ze strany Google ve znamení velkých změn. Po odstranění pravého sloupce ve vyhledávání a změny formátu inzerátů přišel Google postupně od července s další novinkou, kterou jsou responzivní inzeráty v obsahové síti.

Standardně jsme měli možnost inzerovat v obsahové síti buď pomocí bannerů, či pomocí textových inzerátů. Tyto dvě možnosti jsou nyní sloučené do tzv. responzivního inzerátu. Velkou výhodou tohoto formátu je automatické přizpůsobení se reklamnímu prostoru a zařízení, na kterém se zobrazuje. Odpadá tedy vytváření několika formátů bannerů, a to je výrazné ušetření práce.

Co je tedy k vytvoření takové reklamy potřeba? Předně obrázek nejlépe o rozměrech 1200x628, max. velikosti 1MB a pokrytý max. 20% textu. Toto pravidlo známe již z Facebooku, pokud tedy na Facebooku používáme nějaký banner, lze ho využít i zde. Dále logo formátu 1200x1200. 

Inzerát doplníme texty:

  • Krátkým nadpisem - max 25 znaků
  • Dlouhým nadpisem - max 90 znaků 
  • Popiskem - max 90 znaků 

Důležité je nezapomenout vyplnit název firmy a URL, na kterou bude uživatel po prokliku přesměrován.

Při zobrazování reklam se následně nemusí zobrazit všechny podklady, ale systém si sám vyberete takové, které nejlépe vyhovují ploše, na které se reklama zobrazuje.

Zobrazovat se tedy může inzerát v různých podobách:

  1. Textové zobrazení
     
  2. Nativní zobrazení
     
  3. Obrázek
     

Výsledky?

Inzeráty jsme v účtech našich klientů nasadili a po několika měsících běhu lze obecně říci, že responzivní inzeráty dosahují díky možnosti pokrytí většího množství ploch vyššího počtu zobrazení oproti standardním bannerovým či textovým inzerátům v obsahové síti. 

Při testování responzivních inzerátů při totožném nastavení jako bannerů a textových inzerátů mají tyto inzeráty vyšší CTR, které je dáno zejména větším množstvím formátů a vzhledů vizuálů.

Jako hlavní přínos vidím kromě usnadnění práce v možnosti obsazení více ploch různými vizuály. Inzeráty doporučuji testovat, použít různé obrázky a různá sdělení, využít potenciálu 105 znaků pro nadpisy a popisky. Tak vzhůru do toho!

Datum vydání: 6. 1. 2017

Školení Facebook II

  • Dokážete pokročile spravovat Stránku, Události, Skupiny i osobní účty?  
  • Umíte tvořit příspěvky, vkládat fotografie, videa, odkazy i zvukové soubory?
  • Víte, jak nenaletět, nepřijít o účet a neztratit vše?

Odpověděli jste na všechny otázky kladně? Pak je pro vás Školení Facebook II zbytečné.

Přihlásit se k odběru newsletteru

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?

Autor

DW - nové - KN

Kateřina Neugebauerová

Senior PPC Specialist

Kateřina vystudovala obor Ekonomika a marketing na České zemědělské univerzitě a od počátku studia propadla online marketingu. Posléze se mu proto začala věnovat i prakticky. Kateřina je držitelkou certifikace Google AdWords a v Dobrém webu se stará o reklamní kampaně středně velkých klientů, zejména e-shopů. Ve volném čase ráda jezdí na kole a fotí. 

Názory k článku „Responzivní reklamy“

Zatím žádné názory Přidejte svůj