Shrnutí výsledků soutěže WebTop100 2016 - Dobrý web

Shrnutí výsledků soutěže WebTop100 2016

Výsledky soutěže WebTop100 - co tvůrci digitálních projektů zvládají na jedničku a v čem mají stále ještě rezervy.

Technické řešení překvapivě pokulhává zejména u IT firem

Nejčastější slabinou přihlášených projektů bylo technické řešení webu.  Celkem překvapivě však nejhoršího hodnocení v průměru dosáhly weby IT firem – u dvou třetin z přihlášených projektů byly nalezeny kritické problémy. Nízká úroveň technického řešení byla odhalena i u téměř poloviny přihlášených e-shopů.

Bankovní domy a pojišťovny mají na webu skvěle zpracovaný obsah

Oblast technické řešení v kategorii firemních webů opanovaly stránky bank a pojišťoven. Weby těchto institucí se mohou pyšnit také nejlépe zpracovaným obsahem - 91 % bank má obsah bez velkých chyb a nedostatků nebo lepší. 

Ještě o něco málo lépe jsou na tom pojišťovny.  Více než 80 % přihlášených webů pojišťoven bylo v Soutěži ohodnoceno jako výborné řešení. Obsahově naopak propadly weby firem působících v B2B obchodě a službách, hůře dopadli už jen operátoři. Poslední dvě zmiňované kategorie ale zase vévodí oblasti User Experience.

Nejlepším user experience designem se mohou chlubit společnosti působící na B2B trhu

User experience je s přehledem největší devízou webových řešení firem z kategorie Obchod & služby B2B. Téměř 70 % přihlášených projektů uspělo na výbornou a vysloužilo si od porotců 3 body a více.

Nejvíce prostoru pro zlepšení mají weby firem z kategorie Auto-moto

71 % přihlášených webových projektů v oboru Auto-moto nedosáhlo v celkovém hodnocení ani na 2 body. Zapracovat by měly především na grafickém designu. S obdobným problémem se potýká i necelá polovina přihlášených firem v kategorii Průmysl a energetika.

E-mailingovým kampaním chybí k dokonalosti lepší kódování a grafika

Přihlášené e-mailingové kampaně získaly ve 4 z 5 kritérií velice solidní hodnocení. Výrazný prostor pro zlepšení se ale určitě nachází v oblasti grafiky a kódování, kde jen jediný projekt dosáhl na hodnocení „výborné řešení“.

O vítězi Digitální reklamní kampaně rozhodlo její provedení

Výsledky přihlášených projektů letošního ročníku Soutěže byly co do kreativity nápadu a naplnění cílů komunikace velmi vyrovnané. V čem vítězná kampaň předčila ty ostatní, byla až samotná realizace digitální kampaně.

Legenda k hodnocení:
4 body: Skvěle a inspirativně řešeno
3 body: Výborné řešení
2 body: Bez velkých chyb a nedostatků
1 bod: Prostor pro zlepšení
0 bodů: Kritické problémy

Datum vydání: 6. 3. 2017

Školení: Měření a vyhodnocování kampaní

  • Dokážete si poradit s přípravou a plánováním kampaní? 
  • Umíte vyhodnocovat a využít důležité metriky kampaní a webu?
  • Znáte možnosti měření online prostředí, co sledovat, kontrolovat, požadovat?
  • Víte, jak dělat kampaně u různých obchodních aktivit?

Odpověděli jste na všechny otázky kladně? Pak je pro vás Školení: Měření a vyhodnocování kampaní  zbytečné.

Přihlásit se k odběru newsletteru

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?

Autor

DW - nové - RM

Radek Mikulka

Brand Manager

V Dobrém webu se stará o jeho obsahovou část, hraje si s písmenky, obrázky a videem na našem blogu a sociálních sítích. Můžete ho potkat snad na všech akcích z oblasti digitálního marketingu, které se zálibou obchází.

Radek je čerstvým absolventem Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně, Digisemestru a DigiAka. Ve volném čase se věnuje rodině a jezdí závody na stíhacím rotopedu.

Názory k článku „Shrnutí výsledků soutěže WebTop100 2016“

Zatím žádné názory Přidejte svůj