Newsletter: Tipy na knihy pod stromeček - Dobrý web

Připravujeme pro vás nový web a už brzy vás uvítáme v novém kabátě. Jak děláme a pro koho, vám odpoví naše prozatimní info stránka.

Newsletter: Tipy na knihy pod stromeček

Vánoce už klepou na dveře a vymyslet nějaký ten dárek není vůbec jednoduché. Navíc po nedávných zkušenostech s metanolovou aférou si člověk dvakrát rozmyslí, jestli bude darovat láhev něčeho tvrdšího. V Dobrém webu proto říkáme: “Ne, raději knihu!”

Pokud tedy necháváte shánění dárku na poslední chvíli, nebo se snad chcete sami obdarovat, tak se nechte inspirovat následujícími tipy na dobré čtení z jednotlivých oblastí online marketingu.

Pavel Jašek a jeho tipy pro datožrouty (Webová analytika)

Hillstrom's Personas (Kevin Hillstrom)

Kevin dokáže otevřít oči nejenom analytikům, kteří se rádi piplají s vyhodnocováním drobným zbytečností. Kritizuje ty, kteří tvrdí, že televize či tisk jsou mrtvá média a že pouze sociální sítě všechno spasí. Šedesátiletá žena z venkova se nebude cítit cool s tabletem. Dvacetiletý mladík nebude chtít zboží objednávat přes fax. V knize Personas zmiňuje způsob segmentace zákazníků do několika základních skupin, k nimž lze přistupovat jinými marketingovými kanály. Vše tak, aby to dávalo smysl.

Google Analytics Integrations: Centralizing Digital Marketing (Daniel Waisberg)

Google Analytics se umí spojit s dalšími službami od Google: Webmaster Tools, AdWords, AdSense, Youtube a Feedburner. Abyste správně pochopili možnosti, jak z těchto propojení vytřískat co nejvíce užitečných poznatků, projděte si tuto knihu Daniela Waisberga.

Statistics For Dummies (Deborah Rumsey)

Název knihy je pitomý, ale přesně vystihuje, co potřebujete: přečíst si o základech statistiky ve srozumitelné podobě. Na jednoduchých příkladech, v souvislostech, s upozorněním na nevhodné interpretace. I když jsem fakultu statistiky vystudoval, kniha mi vyjasnila spoustu užitečných statistických základů, které zkrátka musíme umět všichni. Nestyďte se za to, že si takovouto "knihu pro blbečky" také přečtete.

Semphonic - Digital Analytics - Thought Leadership (Gary Angel)

Americká společnost Semphonic je na světové špičce v oblasti webové analytiky a zkoumání chování zákazníků. Tento levný e-book shrnuje jejich zkušenosti s modely pro analýzu zákaznických dat. Internetové obchody najdou v knize inspiraci na zlepšení produktových stránek.

Tomáš Pospíšil zoptimalizuje vaši knihovnu (SEO)

Optimalizace pro vyhledávače profesionálně (Danny Dover, Erik Dafforn)

Zatím nejkomplexnější kniha o SEO v češtině. Kniha nevznikla v českém prostředí, z toho důvodu některé části úplně neodpovídají lokálním podmínkám, například závěrečná kapitola Účast na SEO konferencích. Podobných případů je ale opravdu menšina a místa, která hodnotím jako velmi užitečná, naprosto převažují.

Kolik materiálů o SEO jsem již odložil kvůli tomu, že byly příliš teoretické. U této knihy k tomu nedošlo. Z knihy je cítit důraz na praxi. Není nikdo, kdo by v oboru neznal společnost SEOmoz.org, kde jeden z autorů pracoval. Kniha bude přínosem pro techničtěji založené specialisty s praxí, ale vzhledem k nedostatku knih v českém jazyce ji ocení i lidé, kteří mají v oboru méně zkušeností.

50 způsobů, jak získat zpětný odkaz (Michal Kubíček)

V českém jazyce je to nejspíš jediná kniha zabývající se problematikou linkbuildingu. Kniha začíná Častými otázkami a odpověďmi a po této části následují samotné rady k možnostem, kterými se dá v současné době kvalitní zpětný odkaz získat. Vše je vysvětlováno zajímavě a pochopitelně i pro začátečníky. Nové informace zde ale objeví i středně pokročilý linkbuildeři.

Mnoho taktik je doplněno o příklady z praxe, všechny obsahují hodnocení účinnosti. Kniha vyšla v elektronické podobě ve formátu PDF, ale vzhledem k jejímu rozsahu není problém ji přečíst ani na monitoru počítače. Kniha je určená všem, „kdo mají zájem na zlepšení pozic svých webových stránek ve vyhledávačích.“

Honza Ambrož doporučuje Bibli (Copywriting)

Web content strategist´s Bible (Richard Sheffield)

Udržet na uzdě obsah rozsáhlého webu není snadné. Název knihy je sice přiblble americký, ale pokud překonáte českou nedůvěru a knihu otevřete, budete překvapeni mírou praktických informací a konkrétních příkladů. Jiné knihy o obsahové strategii a řízení obsahu bývají teoretické a upovídané. Tato je poměrně úsporná, a přesto hutná, úplná, přehledná, názorná, inspirující. Provede vás jednotlivými kroky přípravy, tvorby i správy webového obsahu nebo copywritingového projektu.

Michal Maňák radí číst o mobilní budoucnosti (UX)

The Mobile Frontier - A guide for designing mobile experiences  (Rachel Hinman)

Jedním z největších témat dnešní doby je mobile. Rachel Hinmanová, té doby Senior research scientist ve společnosti Nokia, popisuje příležitosti, které mobilní zařízení nabízí a konkrétní techniky a způsoby, jak se s nimi lze vypořádat. Ukazuje různé způsoby, na které by se při návrhu pro mobilní zařízení nemělo zapomínat a vše podtrhují rozhovory se špičkovými profesionály z oblasti mobile.

Brave NUI World - Designing Natural User Interfaces for Touch and Gesture (Daniel Wigdor, Dennis Wixon)

Podoba a způsob ovládání rozhraní dnešních digitálních produktů se zásadně mění. Stále častěji se budeme setkávat s dotykovým rozhraním, které lze ovládat pomocí gest. Jenže klasické grafické rozhraní (GUI) není na tento způsob ovládání stavěno a NUI (natural user interface) nabízí možnost přímé manipulace s obsahem - tak jak jej známe z chytrých telefonů. Kniha na praktických příkladech ukazuje a popisuje způsoby a principy, jak navrhovat rozhraní pro dotykové ovládání.

Content Strategy for Mobile (Karen McGrane)

Kvůli čemu chodí lidé na váš web? Samozřejmě kvůli informacím a obsahu, který nabízíte. Ať už vlastníte eshop nebo informační portál, vždy je to obsah, kvůli čemu lidé přichází. Karen McGrane, špiškový content strategist a copywriter, popisuje způsoby, jak dostat obsah nejen na mobilní zařízení. Ukáže vám, jak sbírat potřebná data a jak obsah publikovat.

Datum vydání: 30. 11. 2012

Školení online marketingu

  • Jak přivádět na web návštěvnost.
  • Jak fungují vyhledavače a PPC kampaně.
  • Jak udělat z uživatele zákazníka.

Více o Školení online marketingu »

Přihlásit se k odběru newsletteru

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?

Autor

Petr Pluhacek

Petr Pluháček

Názory k článku „Newsletter: Tipy na knihy pod stromeček“

Zatím žádné názory Přidejte svůj