Uživatelské testování NAVRCHOLU.cz - Dobrý web

Uživatelské testování NAVRCHOLU.cz

V průběhu měsíce října realizoval Dobrý web první kolo uživatelského testování použitelnosti webu služby NAVRCHOLU.cz. Díky tomu, že Dobrý web i NAVRCHOLU.cz patří po křídla jediné firmy (Internet Info, s. r. o.), můžeme výsledky i informace o průběhu tohoto testování zveřejnit v rámci rozsáhlé případové studie. Součástí této studie je i téměř půlhodinový sestřih videoukázek ze samotného testování.

Na více než čtyřiceti stránkách se mimo jiné dočtete, jaké kritické problémy z pohledu použitelnosti byly odhaleny během testování. Dozvíte se například, že:

  • Výzva pro vyzkoušení tarifu Platinum na 30 dní není na dostatečně viditelném místě a uživatelé ji velmi často přehlédnou a ignorují.

  • Noví uživatelé služby při prohlížení statistik mají problém s nalezením kalendáře a správnou interpretací jeho funkce.

  • Rozhraní pro správu uživatelského účtu je místem, kde na problémy narazil každý zúčastněný uživatel.

Co všechno tedy ve studii najdete?

  • Informace týkající se přípravy testování
  • Jak vypadala testovací místnost a jaké bylo použito technické vybavení
  • Kompletní scénář testování
  • Tzv. „slepé mapy“ – co to je a k čemu se dají využít
  • Několik informací o tom, jakým způsobem byly zpracovávány výsledky
  • A hlavně – kompletní seznam nalezených chyb a nedostatků a konkrétní doporučení pro jejich odstranění

Stáhněte si

Pro bezproblémové přehrávání budete potřebovat DivX kodek. Kvalita videoukázek byla pro publikaci na internetu nepatrně snížena ve prospěch datové velikosti.

Chtěli byste si podobné testování uspořádat ve vlastním prostředí třeba pro váš web? Pak počítejte s tím, že časová náročnost realizace uživatelského testování podobného rozsahu (včetně sepsání výsledků a doporučení) se pohybuje okolo 100 člověkohodin. Nezapomeňte, že budete muset vynaložit i nějaké finanční prostředky – minimálně na odměny testerům, či pořízení vhodného SW či HW vybavení.

Teď už zbývá se jen těšit na úpravu webu NAVRCHOLU.cz. Věříme, že vás následně budeme moci opět seznámit s nějakými „hmatatelnými“ přínosy tohoto uživatelského testování.

Datum vydání: 21. 11. 2006

 

Přihlásit se k odběru newsletteru

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?

Autor

Luboš je ředitelem agentury Dobrý web. Je autorem knihy Budování úspěšného firemního webu a spoluautorem knihy Uživatelsky přívětivá rozhraní. Během svého působení v Dobrém webu spolupracoval v oblasti digitálního marketingu s desítkami klientů různých oborů a velikostí. Sám vytvořil několik úspěšných internetových obchodů, u kterých se několik let zároveň staral o jejich internetovou propagaci a rozvoj. Dále je Luboš předsedou Asociace UX, občanského sdružení zaměřeného na user experience.

Luboš je držitelem titulu Google Analytics Individual Qualification, který získal mezi prvními v ČR. Aktivně se zajímá i o všechny další aspekty kvalitního a obchodně úspěšného webu.

Názory k článku „Uživatelské testování NAVRCHOLU.cz“

Zatím žádné názory Přidejte svůj