V SEO chybí konkurence - Dobrý web

V SEO chybí konkurence

Občas se objeví názor, že v přirozených výsledcích vyhledávání již panuje taková konkurence, že je téměř nemožné svoje služby nebo produkty zviditelnit. Jistě - najdou se oblasti, kde podobné tvrzení může platit. Častěji však nastává situace, kdy konkurence ve výsledcích není zdaleka tolik, jak by se mohlo na první pohled zdát.

Pneumatiky jdou na dračku

Například zrovna v těchto dnech začíná zima a s ní sezóna prodejců pneumatik. Na internetu se to specializovanými e-shopy jen hemží. Mohlo by se zdát, že se zde jedná o poměrně konkurenční prostředí.

Představme si tedy řidiče, který bude hledat pneumatiky vhodné pro jeho automobil. Pro ty, kteří se stejně jako já příliš nevyznají v pneumatikách, doplňuji, že každou pneumatiku charakterizuje několik parametrů, přičemž nejpoužívanější jsou její šířka, profil a průměr. Značná část uživatelů tak logicky podle těchto parametrů vyhledává (viz např. Obrázek 1).

Objem hledání vybraných dotazů ze statistik Google Adwords

Obrázek 1 – Objem hledání vybraných dotazů ze statistik Google Adwords

Podobných frází a jejich kombinací parametrů je samozřejmě nespočetně více, než ukazuje obrázek.

Uživatel tedy například použije dotaz typu „pneu 195 65 15“ (ten zřejmě vyjadřuje „pneumatiku širokou 195mm s profilem 65 a průměrem ráfku 15 palců“).

Výsledky, které obdržel, však na jeho dotaz zřejmě neodpovídají dostatečně (viz Obrázek 2).

Výsledky vyhledávání Googlu na dotaz

Obrázek 2 – Výsledky vyhledávání Googlu na dotaz „pneu 195 65 15“ (hledáno 29.10.2009)

Relevantní výsledky často chybí

Většina výsledků je tvořena inzertními servery a stránkami s konkrétními produkty e-shopů. Stránky těch mnoha eshopů s nabídkou pneumatik 195 65 15 či podobných, ve výsledcích často chybí. Relevantní stránky eshopů zde chybí zejména proto, že je prodejci pneumatik zkrátka často na svém webu vůbec nemají, nejsou vyhledávačům snadno přístupné apod.

Přitom by v mnoha případech stačilo „jen“ stránky (resp. kategorie) e-shopu odpovídající na podobné dotazy vytvořit a podpořit interními odkazy (resp. vhodně zasadit výše do informační struktury webu). Tedy pouze vycházet ze základu SEO, kterým je pokrýt co nejvíce obchodně potenciálních frází. Asi není třeba nikterak zdůrazňovat, že u uživatele hledajícího pneumatiky XY je pravděpodobnost úspěšného obchodu vyšší než u uživatele hledajícího pneumatiky.

Můžete namítnout, že pomocí různých parametrů pneumatik lze vytvořit nepřeberné množství kombinací a informační struktura obsahující stovky nebo i více kombinací parametrů může být pro uživatele značně nepřehledná. Určitě ano. Ale většinu uživatelů nebude 99% takto vytvořených kombinací zajímat. Proto se stačí zaměřit na pár hlavních kategorií – na ty, které lidé často hledají a které prodejcům pneumatik vydělávají peníze.

Máte jiný názor? Jak je na tom váš web? Podělte se v komentářích.

Sledujte Michala na Twitteru.

Datum vydání: 2. 11. 2009

Školení: Jak nastavit firemní značku a řídit ji v onlinu

  • Umíte si nastavit značku sami
  • Víte, jak ji na internetu řídit?
  • Dokážete ji lidem dostat pod kůži?

Odpověděli jste na všechny otázky kladně? Pak je pro vás Školení: Jak nastavit firemní značku a řídit ji v onlinu  zbytečné.

Přihlásit se k odběru newsletteru

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?

Autor

Michal Blahut

Michael Blahut

Názory k článku „V SEO chybí konkurence“

Zatím žádné názory Přidejte svůj