Blog – Webová analytika – strana 2 - Dobrý web

Připravujeme pro vás nový web a už brzy vás uvítáme v novém kabátě. Jak děláme a pro koho, vám odpoví naše prozatimní info stránka.

Blog – Webová analytika – strana 2

  • Vyhodnocení soutěže o knihu Webová analytika 2.0

    Otázka, jaký ukazatel byste použili pro změření hodnoty obsahu, přinesla spoustu zajímavých pohledů na hodnocení přínosu jednotlivých stránek na webu. V malém rozboru soutěžních odpovědí uvádíme jejich možné souvislosti.

    15. 10. 2011 Pavel Jašek 2 názory
  • Soutěž o knihu Webová analytika 2.0 od Avinashe Kaushika

    Dobrý web pořádá soutěž o knihu Webová analytika 2.0. V soutěži je nutné odpovědět na soutěžní otázku, kterou vymyslel sám autor knížky Avinash Kaushik při společném rozhovoru s Pavlem Jaškem na konferenci GACP Summit.

    6. 10. 2011 Pavel Jašek 5 názorů
  • Newsletter: O návratnosti investic – 1. část

    V dnešní době má spousta agentur a online marketingových specialistů plnou pusu rentability – tedy návratnosti investic. Výpočtů návratnosti investic je celá řada, ale jen málokterý z nich obsahuje všechny náklady a přínosy. Co všechno tedy do výpočtů zahrnout a jakým způsobem počítat návratnost u PPC si popíšeme na následujících řádcích. Návratnosti SEO a úprav webu se budu věnovat v dalších dílech seriálu "O návratnosti investic".

    20. 9. 2011 Aleš Fodor 7 názorů
  • Studie českých e-shopů 2011

    Většina provozovatelů internetových obchodů se snaží své weby posouvat dále směrem k vyšším obchodním výkonům, mnohdy jim v tom však brání řada problémů – často i snadno odstranitelných.

    19. 9. 2011 Adam Vrána Žádné názory
  • Newsletter: Analýza nákupního rozhodování na webu

    Webová analytika má sloužit pro analýzu chování návštěvníků na vašem webu. Často se ale výzkum omezuje pouze na sledování zdrojů návštěvnosti, klíčových slov a nejvíce zobrazovaných stránek. Aktuální newsletter může být inspirací k pokročilému zkoumání toho, co návštěvník na vašem webu provádí, ještě než si u vás něco nakoupí. Obsahově se newsletter zaměřuje na využívání webové analytiky pro e-shopy a jiné transakční weby.

    15. 8. 2011 Pavel Jašek 3 názory
  • Čtvrtý slovenský večer Web Analytics Wednesday

    V Bratislavě se 28. dubna 2011 konal čtvrtý slovenský večer Web Analytics Wednesday. V tomto článku vám chci představit pár svých zápisků o tom, co mne na této události zaujalo. Na programu byla dvě velmi zajímavá vystoupení - Emer Kirrane z maďarské pobočky Yahoo! s přednáškou Současné vnímání hodnoty nástrojů webové analytiky a Ján Suchal ze Slovenské technické univerzity v Bratislavě s přednáškou Doporučovací systémy a služba sme.sk - co číst. Druhá přednáška mohla zaujmout i ty, co se zajímají o fungování online zpravodajství.

    6. 5. 2011 Pavel Jašek Žádné názory
  • Novinka v Google Analytics: Multi-channel Funnels

    Google Analytics spustil omezený pilotní provoz nové funkcionality pokročilé atribuci konverzí. Slouží k získání přehledu, jak různé marketingové kanály napomáhají ke konverzi. Multi-channel Funnels se do češtiny překládá jako Cesty s více kanály. Pokud znáte Search Funnels z Google AdWords, teď uvidíte i data pro ostatní zdroje návštěvnosti.

    18. 4. 2011 Pavel Jašek 1 názor
  • Vyhodnocení A|B testování Pixmac
    Chceme se s vámi podělit o výsledky A|B testování fotobanky Pixmac.cz. V minulém článku A|B test fotobanky Pixmac.cz pokračuje jste se mohli dozvědět, nad čím jsme se rozhodovali.
    16. 12. 2010 Pavel Jašek Žádné názory
  • Máte svůj plán A|B testování webu?
    Listopadový večer Web Analytics Wednesday se tentokrát zabýval testováním a optimalizací obchodní výkonnosti webu. Obě dvě krátké přednášky Jirky Brázdy z Optimics a Ondřeje Vícha z Direct Pojišťovny mne příjemně potěšily, protože byly na velmi vysoké prezentační úrovni a povídalo se hodně prakticky.
    29. 11. 2010 Pavel Jašek Žádné názory
  • A|B test fotobanky Pixmac.cz pokračuje
    Po téměř 3 týdnech již máme mnohem lepší představu o tom, jaká varianta není ta pravá. Co nám ale stále chybí je rozhodnutí o tom, která varianta ta pravá je.
    3. 11. 2010 Pavel Jašek Žádné názory
  • Spustili jsme A|B testování Pixmac.cz
    Pro fotobanku Pixmac.cz jsme spustili A|B testování a na blogu budeme postupně ukazovat jeho výsledky.
    20. 10. 2010 Pavel Jašek Žádné názory
  • Videorozhovor s Pere Rovirou
    Videorozhovor s jednou z nejznámějších osobností španělské analytické scény, Pere Rovirou ze společnosti Web-Analytics.es. Pere přednášel v Praze na konferenci Webová analytika téměř před dvěma roky na téma měkkých metrik, engagementu, loajality a dalších nepříliš prozkoumaných oblastí webové analytiky. Zeptal jsem se jej, kam se podle něj posunulo vnímání provozovatelů webů a zda si někteří začali více všímat těchto možností.
    17. 9. 2010 Pavel Jašek Žádné názory
  • Červnový Klub WebTop 100
    Letos druhý klubový večer Klubu WebTop100 proběhl ve čtvrtek 10. června 2010, v pražském hotelu Adria. Tentokrát jsme se zaměřili na možnosti sběru dat na internetu a na právní ohledy využití dat o návštěvnících a zákaznících. Vystoupili Lucie Staňková ze společnosti SAS a Pavel Pešek z firmy Sitronics.
    21. 6. 2010 Tomáš Rauch Žádné názory
  • Dubnový Web Analytics Wednesday
    S měsíčním odstupem a snad i s nadhledem. 28. 4. 2010 proběhlo v Braunově sklepě další v pořadí již čtvrté setkání Web Analytics Wednesday. Tématem bylo „Měření sociálních médií“, tedy téma nanejvýš aktuální. Sešla se početná společnost a nakonec se ukázalo, že největším přínosem k celému večeru, alespoň pro mě, byla právě debata k tématům a reakce přítomných inspirované prezentacemi.
    27. 5. 2010 Tomáš Rauch Žádné názory
  • Co může ukázat $ Index v Google Analytics
    Google Analytics obsahuje mnoho různých tabulek a dat, ale někdy je to až k zlosti. Člověk se v tom může snadno ztratit a často neví, která data sledovat a která ne. V základním zobrazení Google Analytics jsou navíc některá důležitá data docela zastrčená. Protože právě „Dollar Index“ mi přijde takto opomíjeným ukazatelem, připravil jsem krátké shrnutí, k čemu slouží, jak se nastavuje, jak se počítá a jak je dobré jej číst a chápat.
    30. 4. 2010 Tomáš Rauch Žádné názory
  • 5 kroků k intenzivnějšímu využívání Google Analytics
    Google Analytics je služba dostupná zdarma a dovoluje každému získat spoustu zajímavých dat během pár hodin po vložení jednoduchých měřících kódů na své stránky. Problém je však v tom, že v základu měřené informace nejsou moc použitelné, dokud z nich nebudete moci využít něco užitečného pro vaši firmu a její cíle. V článku vám popíši několik typických problémů, které vás mohou dělit od intenzivnějšího využívání Google Analytics.
    24. 2. 2010 Pavel Jašek Žádné názory
  • Čas na A/B testování!
    Malcolm Gladwell ve své knize Bod zlomu seznamuje čtenáře s principy, které ukazují, že i malá změna v systému může mít na něj dalekosáhlé důsledky. Co se stane, pokud se tento tzv. motýlí efekt dostane i do nákupního procesu online obchodu, ukazuje tento blogspot.
    2. 12. 2009 Ondřej Šebor Žádné názory
  • Pokročilé filtry v Google Analytics
    Do novinek v Google Analytics se zařadily pokročilé filtry, které vám pomohou v rychlém pohledu na přehledové tabulky. Pro jednoduché vyfiltrování zrna od plev už nemusíte data exportovat do Excelu a aplikovat na ně filtry.
    5. 11. 2009 Pavel Jašek Žádné názory
  • Více pohledů na data v Google Analytics
    Jednou z novinek v Google Analytics jsou kontingenční tabulky a další rozměr ve výpisu. Zní to strašně, že? Protože začínají dlouhé zasněžené večery, můžete zapřemýšlet nad užitím těchto funkcí.
    21. 10. 2009 Pavel Jašek Žádné názory
  • Střepiny z GAAC Summitu
    Pavel Jašek se za Dobrý web zúčastnil v kalifornském Mountain View konference, kterou Google pořádá pro své partnerské společnosti. Čtyři dny nabité přednáškami a semináři o Google Analytics, Google Website Optimizeru a také analytickému nástroji Urchin stály opravdu za to.
    20. 10. 2009 Pavel Jašek Žádné názory